نقاشی کودکان درباره کرونا در معرض تماشا قرار گرفت
نمایشگاه هنرمندان مادرزاد در چین، فضایی است تا نقاشی کودکان درباره کرونا در آن به شکلی مجازی قابل روئیت باشد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید نگاه کودکان جهان به قرنطینه و خانه‌نشینی در ایام شیوع کرونا چگونه است. نمایشگاهی مجازی ترتیب داده شده است که نگاهی اجمالی در این باره به مخاطب می‌دهد.  

 

به گزارش آرت‌نت، این نمایشگاه که هنرمندان مادرزاد (Born Artists) نام دارد توسط کینهوا چن (Qinghua Chen) فارغ التحصیل رشته آموزش کودکان از دانشگاه بوفالو برگزار می‌شود که اولین بار پس از آن که عشق دختر پنج ساله‌اش به نقاشی را دید به هنر کودکان علاقمند شد.

 

چن می‌گوید: کودکان به صورت مادرزادی هنرمند متولد می‌شوند و منبع الهامی بی‌نهایت دارند.

 

حال که کودکان در جهان به دلیل شیوع کرونا خانه‌نشین شده‌اند، چن با یک فراخوان از خانواده‌ها خواست تا نقاشی‌های کودکانشان در واکنش به شرایط موجود را برای این نمایشگاه ارسال کنند.

 

در پی انتشار این فراخوان، نمایشگاه مجازی ۱۰۰ اثر هنری از ۶۰ کودک از ۷ کشور جهان دریافت کرد که همگی یا ساکن چین بودند و یا اصل و نسب چینی داشتند. این هنرمندان نونهال در آثار خود از طیف گسترده‌ای از سبک و وسایل هنری از مداد شمعی و خمیر کاغذ گرفته تا هنر نمایشی و کلاژ برای نمایش برداشت خود از وضعیت موجود استفاده کرده‌اند. بسیاری از این آثار بازتابی از تجربه شخصی این هنرمندان کوچک از خانه‌نشینی، دور افتادن از دوستان و آموزش آنلاین است.

 

برخی از نقاشی‌ها نیز برای تشکر از پزشکان و کارکنان درمانی کشیده شده و یا دلتنگی کودکان را برای مدرسه نشان می‌دهد. در خلق گروهی دیگر از این آثار نیز از قوه تخیل یا طبیعت الهام گرفته شده است.   

 

این آثار در پایگاه اینترنتی مرکز بین المللی بین فرهنگی و ارتباطی کودکان (ICCCCC) به نمایش گذاشته شده‌اند. 

نظرات

نظر خود را بگذارید