سوهان قم جهانی شد/ رشد ۹ برابری سرمایه‌گذاری در کشور
معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به ثبت جهانی خوشه سوهان قم، گفت: صادرات این محصول به ۸۵ کشور جهان تسهیل و امکان‌پذیر می‌شود.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: ابتدا با ایجاد زیرساخت‌های مطلوب برای این شهرک‌ها با فراهم کردن زمین مورد نیاز صنعتی، ماشین آلات و هم‌چنین تأمین آب و برق و گاز و آسفالت و راه مناسب در تحقق این امر برنامه داریم.

 

عزیزمحمدی با بیان اینکه در سطح کشور ۸۲۱ شهرک فعال صنعتی داریم، ‌گفت: در استان قم هم ۱۱ شهرک و ناحیه صنعتی ایجاد شده که دو هزار و ۴۰۰ فقره زمین برای این شهرک‌ها ایجاد شده و یک هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی هم با تأمین زیرساخت‌های آن به بهره‌برداری رسیده است.

 

وی تصریح کرد: در محور دوم باید برای این یک هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده در قم حمایت‌هایی در بحث جهش تولید اعم از تبلیغ برای گرفتن بازارهای هدف تولید و صادرات با کیفیت‌ترین کالاها و محصولات برنامه‌ریزی کنیم هم‌چنین با آموزش‌های کوتاه مدت و بلند مدت سالانه چندین هزار ساعت برای تسخیر بازارهای جهانی برگزار کردیم.


معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه در سال ۹۸ شاهد مبادله ۲۴۸ فقره قرارداد برای صنایع کوچک، بزرگ و متوسط بودیم، تصریح کرد: در سال ۹۹ این امر ادامه داشته در حالی که در زمینه جذب سرمایه گذاری با توجه به بحران کرونا در کشور تعداد واگذاری زمین طی این دوماه نسبت به سال قبل ۹ برابر افزایش یافته است.

عزیزمحمدی در خاتمه تاکید کرد: این امر یعنی رغبت به سرمایه گذاری با توجه به کرونا رشد داشته است.

نظرات

نظر خود را بگذارید