لوح ملی ثبت میراث فرهنگی سردار سلیمانی در کرمان رونمایی می‌شود
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به زندگی پر بار سپهبد شهید قاسم سلیمانی گفت: به زودی لوح ملی ثبت میراث فرهنگی این شهید در محلی که ایشان در آن آرمیده ، رونمایی خواهد شد.

علی اصغر مونسان  همزمان با هفته صنایع دستی در آیین رونمایی از ۲ اثر صنایع دستی منقش به تصویر سردار سلیمانی از طریق ویدیو کنفرانس افزود: میراث و دستاوردهای شهید سلیمانی در تاریخ کشور جاودانه خواهد بود و انتظار داریم مستندات دستاوردهای این شهید بزرگوار به عنوان یک میراث ملی در کشور ثبت شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت:این استان  سرزمین سردار دلها است و برنامه های خوبی در هفته صنایع دستی در کرمان اجرا و پروژه ها متعددی در این هفته به بهره برداری خواهد رسید.

 

فریدون فعالی افزود: آثار صنایع دستی استان کرمان بسیار تحسین برانگیز است و جزو آثاری هستند که روح دارند و با عشق تولید می‌شوند.

 

وی تصریح کرد:  ۷۰ هزار هنرمند صنایع دستی در استان کرمان  با ۶۷ رشته صنایع دستی  فعال هستند که از این تعداد تاکنون ۱۵ هزار هنرمند شناسایی و مجوز اعطای پروانه به آنها اختصاص داده شده است.

 

در این آیین ۲  تابلوی صنایع دستی مس و گلیم منقش به تصویر سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور جمعی از مسئولان و فعالان صنایع دستی استان کرمان در محل هتل پارس شهر کرمان رونمایی شد.

 

تابلوی گلیم شیریکی پیچ تمثال شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در ابعاد ۹۰*۶۰ در مدت ۴۵ روز و توسط خواهران فاطمه و سپیده سالاری در شهرستان سیرجان تولید شده است.

 

همچنین تابلوی قلم زنی مس تمثال شهید سردار حاج قاسم سلیمانی نیز در ابعاد ۶۰*۴۰ توسط آقای برهان نژاد در مدت زمان ۳۰ روز و در مجموعه گنجعلیخان کرمان تولید شده است.

 

سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،  به دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا در بامداد جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ میلادی در فرودگاه بین المللی بغداد توسط یگان تروریستی سنتکام مورد هدف قرار گرفت و به همراه جمعی از یاران خود به شهادت رسید.

 

سردار شهید سلیمانی زاده روستای قنات ملک از توابع شهرستان رابر استان کرمان بود که فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله کرمان را در دوران دفاع مقدس بعهده داشت.

نظرات

نظر خود را بگذارید