کرونا دوباره به پکن برگشت
پس از ۵۵ روز متوالی که هیچ موردی از ابتلا به کرونا در شهر پکن پایتخت چین گزارش نشده بود کمیسیون بهداشت محلی روز جمعه از ابتلای چند شهروند به کرونا خبر داد.

آنطور که تلویزیون مرکزی چین اعلام کرد تعداد مبتلایان به ۳ نفر رسیده است که یک نفر آنها دیروز و دو نفر دیگر روز جمعه شناسایی شده اند.

 

هنوز مشخص نیست که دقیقا این سه نفر چطور به بیماری مبتلا شده اند ولی برخی از گزارش های تایید نشده حکایت از آن دارد که برخی از آنها سفری به استان «جی لین» در شمال شرق و شهر «چینگ دائو» در شرق چین داشته اند که تا مدتی قبل کرونا در آن ها شایع شده بود.

 

گزارش کمیسیون بهداشت ملی چین حاکی است که دو نفری که روز جمعه به کرونا مبتلا شدند از دو منطقه مختلف شهر پکن هستند اما هر دو همکار یکدیگر در یک مرکز فراوری محصولات غذایی در پایتخت می باشند. دو مرکز محصولات غذایی دریایی و مواد گوشتی به نام های شینگ فادی و جینگ شان در شهر پکن امروز برای ضد عفونی کامل و نمونه برداری تعطیل شدند. 

 

شهر پکن تدابیر بسیار سرسختانه ای را برای پیشگیری از شیوع کرونا در ماه های گذشته اتخاذ کرده بود و همین باعث شد تا بیماری در سطح پایتخت کنترل شود. این احتمال می رود که برخی از مدارس ابتدایی شهر که هنوز فعال نشده اند ، کماکان از باز کردن کلاس هاس درس خودداری کنند اما دانش آموزان دیگر مقاطع کماکان به مدرسه می روند ولی تدابیر و پروتکل های سرسختانه تری برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

 

در کل شهر پکن ۵۹۷ نفر تاکنون به کرونا مبتلا شده اند که ۱۷۴ نفر آنها مسافران ورودی هستند که بعضا تبعه خارجی و یا شهروندان چینی مقیم دیگر کشورها هستند در پایتخت تا کنون ۹ نفر هم براثر بیماری جانشان را از دست داده اند.

 

برخی از شهروندان مقیم ناحیه فونگ تای در شهر پکن که یکی از موارد بیماری در آن گزارش شده ، توییت کرده اند که خطر شیوع و یا شوک دوم وجود دارد و باید بسرعت جلوی شیوع را گرفت. برای مقابله با کرونا پروازهای خارجی به پکن نیز به شهرهای دیگر منتقل شده است و شهروندان قبل از ورود به پایتخت قرنطینه شده و مورد آزمایش کرونا قرار می گیرند.

نظرات

نظر خود را بگذارید