کرونا در مازندران سیر صعودی گرفت
سفرهای متعدد به شهرهای مختلف استان مازندران باعث گسترش و شیوع بیشتر کرونا در این استان شده است.

افزایش آرام شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا از بهبود یافتگان روزانه طی چند روز اخیر که مستند به گزارش ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل است ، نشان می دهد که بی توجهی مردم بومی و مسافران نسبت به هشدارها به خصوص عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی در دو تعطیلات خرداد ماه که تاکنون پشت سر گذاشته شده است کم کم اثرات منفی خود را نشان دهد.

 

مازندرانی ها که نخستین بار با شناسایی ۲ بیمار فرد مسافر مبتلا در بابل با بیماری کرونا آشنا شدند ، اکنون با افزایش سفرها در تعطیلات مناسبتی گذشته و در آستانه تعطیلی تابستانی که تا حدودی کنترل مسافران و حتی مجاوران را دشوار می کند، با این روند افزایشی ولو آرام نگران سلامتی اشان هستند.

 

براساس اعلام این ۲  دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل هم اکنون بیش از  ۳۳۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های زیر پوشش آنها بستری هستند ، در حالی که آمار بیماران بستری این بیمارستان ها در اواخر هفته گذشته به کمتر از ۳۰۰ نفر رسیده بود.

 

همچنین بر اساس گزارش های جدید شرایط در بعضی از شهرستان های مازندران به دلیل بی توجهی به پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی از زرد به سمت قرمز شدن پیش می رود. به عنوان مثال شهرستان رامسر به عنوان یکی از پرترافیک ترین شهرهای ساحلی استان در تعطیلات خرداد ماه و گلوگاه در شرق استان گذرگاه ورودی و خروجی زائران رضوی از جمله این مناطق هستند که روند ابتلا بیماری در آنها در چند روز گذشته روند افزایشی گرفت.

 

عادی سازی رفتاری استقبال از  کرونا
بازگشایی مشاغل پر خطر و رفع محدودیت های تردد و سفر که از مدت ها قبل در سطح کشور با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای به حرکت در آوردن چرخ اقتصاد کشور اجرایی شد و در کنار آن کاهش نسبی بیماران کرونایی و حتی مرگ ناشی از این ویروس تا حد زیادی به توهم افول ویروس کرونا در سطح استان های کشور دامن زد به گونه ای که دیگر کمتر کسی پروتکل های بهداشتی و هشدارهای پیاپی درمانگران و دستگاههای سلامت کشور را در مورد پرخطر بودن رفتارها جدی می گیرد.

نظرات

نظر خود را بگذارید