دستگاه قضا با جدیت با پدیده زمین‌خواری مقابله می‌کند
فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: دستگاه قضا با جدیت با پدیده زمین خواری مقابله می‌کند.

سرهنگ جواد خرمند روز سه‌شنبه در جلسه مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: بر اساس تأکید رئیس قوه قضائیه، برخورد با زمین‌خواری با جدیت دنبال می‌شود و دستگاه قضا نیز حمایت کامل از مسئولان در مقابله با این پدیده انجام می‌دهد.
 

وی افزود: در حال حاضر ۱۳ یگان حفاظت در سطح کشور فعال است تا از هر گونه ساخت و سازهای غیرمجاز که در اولویت‌های این یگان است، پیشگیری کنند.
 

فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن تأکید کرد: مسئولان موظفند تا با اولویت قرار دادن اصل پیشگیری و محور قرار دادن عمل به قانون، اجازه فعالیت غیرقانونی به افراد سودجو ندهند.
 

وی تصریح کرد: شهرداری‌ها و دیگر ارگان‌های مرتبط با عمل به قانون، یگان حفاظت از اراضی را در کنار خود خواهند دید.
 

خرمند گفت: سامانه گویای ۱۶۵۶ در اختیار عموم مردم قرار دارد تا هر گونه مورد زمین‌خواری را به اطلاع مسئولان برساند.
 

وی با اشاره به افزایش مهاجرت مردم به شهرستان‌های اطراف تهران گفت: فشارهای اقتصادی و افزایش قیمت مسکن در تهران باعث شد تا مردم شهرستان‌های مجاور تهران از جمله قرچک را برای سکونت انتخاب کنند که این موضوع، اهمیت نظارت دقیق بر ساخت و سازها را در این مناطق بیشتر می‌کند.
 

فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: در حال حاضر نیروهای گشت این یگان کار خود را در شهرستان‌های استان تهران از جمله قرچک آغاز کرده‌اند که موفقیت این یگان به همکاری بیشتر تمامی ارگان‌ها به ویژه فرمانداری نیاز دارد.
 

معاون فنی و عمرانی فرمانداری قرچک نیز در این جلسه اظهار کرد: پیشگیری از ایجاد سکونت‌گاه‌های غیرقانونی ساخت و سازهای غیرمجاز با فرهنگ‌سازی صحیح امکان‌پذیر می‌شود.

ایرج زاهدی افزود: در کنار مقابله قانونی با ساخت و ساز غیر مجاز، لازم است تا شهرداری و دهیاری‌ها، در مناطقی از شهرستان که مستعد ساخت و ساز غیرمجاز است فرهنگ‌سازی لازم برای پیشگیری از این معضل را انجام دهند.

نظرات

نظر خود را بگذارید