گلسان به ونزوئلا رسید
رسانه‌های ونزوئلایی دوشنبه شب از پهلو گرفتن ششمین کشتی باری ایران در بندر لاگوئرا در این کشور خبر دادند.

کشتی باری «گلسان» که سفر خود را در ۱۵ مه (جمعه ۲۶ اردیبهشت) از بندرعباس آغاز کرد، پس از گذشت ۳۶ روز به ونزوئلا رسید. سفارت ایران در کاراکاس ضمن تایید این خبر، پهلو گرفتن ششمین کشتی باری ایرانی در بندر ونزوئلا را نشانه‌ای از  ارتقاء روابط دوستانه دو کشور برشمرد.

 

پیش از این، پنج نفت‌کش ایرانی ضمن حمل حدود ۱.۵ میلیون بشکه بنزین از تنگه باب‌المندب، سوئز و جبل‌الطارق عبور کردند و خود را به آب‌های اقیانوس اطلس رساندند. کشتی‌های متعلق به محموله‌های ایرانی پس از طی کردن مسافت زیادی در اقیانوس اطلس، خود را به ونزوئلا رساندند.

 

علی‌رغم تهدیدات آمریکا مبنی بر هدف قرار دادن کشتی‌های ایرانی، نظامیان تروریست این کشور نتوانستند اقدامی را علیه تجارت آزاد ایران با ونزوئلا انجام دهند. بنا بر اطلاعات منتشر شده، ایران قصد دارد تا ارسال بنزین را به طور ماهیانه به ونزوئلا ادامه دهد. 

 

در اوایل ماه جاری، نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا شخصاً از مردم ایران و مسئولان ایرانی به خاطر کمک‌های تهران در زمانی که این کشور در شرایط خوبی قرار ندارد، تشکر کرد.

 

آمریکا اما دست از تهدید به اعمال تحریم علیه ایران برنداشته و اعلام کرده که همه نفت‌کش‌هایی که به ونزوئلا رسیدند را تحریم خواهد کرد. حتی در زمانی که کشتی‌ها در نزدیکی آب‌های ونزوئلا قرار گرفتند، نیروی دریایی آمریکا اقدام به تعقیب نفت‌کش های ایرانی کرده است.

 

کشورمان به مقامات آمریکایی هشدار داد که در صورت هرگونه تعدی به کشتی های باری ایران، تهران اقدام تلافی‌جویانه‌ای را علیه کشتی‌های آمریکایی در آب‌های خلیج فارس از خود نشان خواهد داد.

 

فعالان فضای مجازی در ونزوئلا ضمن انتشار پیام‌های توئیتری خبر پهلو گرفتن کشتی باری گلسان را اعلام کردند و با ترند (GraciasIran) «تشکر ایران» به استقبال این کشتی باری رفتند.

نظرات

نظر خود را بگذارید