آیین‌نامه اجرایی حمایت از توسعه صادرات نرم‌افزار تایید شد
آیین نامه اجرایی حمایت از توسعه صادرات نرم افزار و خدمات فناوری اطلاعات کشور در جلسه روز گذشته شورای عالی صادرات مورد موافقت قرار گرفت.

آیین نامه اجرایی حمایت از توسعه صادرات نرم افزار و خدمات فناوری اطلاعات به پییشنهاد کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران و اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار ایران با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان توسعه تجارت و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری تهیه شده است.

 

به گزارش فدراسیون فاوا، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، اعلام کرد: آیین نامه اجرایی حمایت از توسعه صادرات نرم افزار و خدمات فناوری اطلاعات کشور در جلسه روز گذشته شورای عالی صادرات مورد موافقت قرار گرفت و مقرر شد به منظور تصویب در هیات وزیران، به  دبیرخانه هیات دولت ارسال شود. در واقع،  شورای عالی صادرات مقرر کرد آیین نامه صادرات نرم افزار مسیر خود را برای تصویب در هیات وزیران طی کند. این تایید است نه تصویب.

 

حمید زادبوم افزود: تمامی مواردی که هیات دولت به دنبال تصویب آن است، از بخش‌های مختلف به دبیرخانه این هیات ارسال می‌شود و در دستور کار آنها قرار می‌گیرد. این آیین‌نامه نیز از مسیر شورای عالی صادرات با تایید معاون اول رئیس جمهور، به دبیرخانه هیات دولت ارسال می‌شود. دبیرخانه هیات دولت نیز به عنوان پیشنهاد شورای عالی صادرات، آن را به هیات ارسال می‌کند.

 

به گفته او، تصویب نهایی این آیین‌نامه باید در هیات دولت صورت بگیرد تا به عنوان مصوبه هیات وزیران ابلاغ شود.

زادبوم عنوان کرد: چنانچه آیین‌نامه اجرایی حمایت از توسعه صادرات نرم افزار و خدمات فناوری اطلاعات کشور مورد موافقت شورای عالی صادرات قرار نمی‌گرفت، مسیر تصویب آن در همین مرحله مسدود می‌شد.

 

بر اساس این گزارش، شورای عالی صادرات، در دوم تیرماه ۹۹ به بررسی آیین نامه اجرایی حمایت از توسعه صادرات نرم افزار و خدمات فناوری اطلاعات کشور پرداخت. این آیین نامه به پییشنهاد کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران و اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار ایران با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان توسعه تجارت و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری تهیه شده است.

 

آیین نامه اجرایی حمایت از توسعه صادرات نرم افزار و خدمات فناوری اطلاعات کشور در راستای قانونمندتر شدن صادرات فناوری اطلاعات و حمایت از صادرکنندگان این حوزه در خردادماه سال گذشته در کمیته کارشناسی شورای عالی صادرات در محل سازمان توسعه تجارت به تصویب رسید و قرار است فردا در شورای عالی صادرات مورد بررسی قرار گیرد.
آیین نامه مذکور دارای ۱۵ ماده است. برخی از این ماد، وظایفی را بر عهده متولیان تجاری، اقتصادی و فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور می گذارد. بر اساس مواد آیین نامه اجرایی حمایت از توسعه صادرات نرم افزار و خدمات فناوری اطلاعات کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت ایران از جمله نهادهایی هستند که در راستای تحقق اهداف این آیین نامه وظایفی را عهده دار خواهند شد. همچنین  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بانک مرکزی، وزارت امور خارجه، سازمان تامین اجتماعی، صندوق ضمانت صادرات ایران و صندوق های غیردولتی توسعه صادرات به همراه شرکت های بیمه ایرانی و صندوق های پژوهش و فناوری غیردولتی، وزارت امور اقتصاد و دارایی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه از دیگر نهادهایی هستند که بر اساس آیین نامه مذکور موظف به همکاری در جهت اهداف آن هستند.

نظرات

نظر خود را بگذارید