فیلمسازان بسیجی در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به رقابت می‌پردازند
شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت بخش ویژه‌ای برای فیلمسازان بسیجی در نظر گرفته است که در ابعاد ملی و استانی برگزار خواهد شد.

به منظور ارج نهادن به تلاش‌های جهادگرانه آحاد جان برکف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران (اعم از بسیج، ارتش، سپاه، و نیروی انتظامی) و نیز با هدف استعدادیابی و تقویت نیروهای انقلابی و متعهد (به ویژه جوانان خلاق) برای حضور مؤثر در عرصه فیلم‌سازی و سینما، جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در شانزدهمین دوره خود بخشی ویژه برای فیلمسازان بسیجی در نظر گرفته است.

 

شرکتکنندگان در این بخش می‌بایست عضو بسیج یا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یا یکی از نیروهای مسلح باشند و هنگام ثبت‌نام تاییدیه عضویت خود را از طریق «سازمان بسیج هنرمندان»، «واحدهای تابعه سازمان بسیج مستضعفین»، و یا «یگا‌ن‌های محل خدمت در نیروهای مسلح» ارایه کنند.

 

بدیهی است در مرحله استانی، آثار منتخب فیلمسازان بسیجی، در «هفته گرامیداشت دفاع مقدس» در مرکز استان انتخاب و از صاحبان آثار تجلیل به عمل خواهم آمد و در مرحله ملی آثار برگزیده استانی با هم به رقابت گذاشته خواهد شد. آخرین مهلت ارسال آثار به بخش فیلمسازان بسیجی پنجشنبه 30 مرداد ماه 1399 است.

 

هیئت داوران شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در بخش مسابقه ملی، شش تندیس و دیپلم افتخار به بهترین تله فیلم بلند، بهترین فیلم داستانی کوتاه، بهترین فیلمنامه، بهترین مستند، بهترین نماهنگ و بهترین پویانمایی اهدا خواهد کرد.

 

گفتنی‌ است شرکت فیلمسازان بسیجی و اعضای نیروهای مسلح شامل ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در «بخش فیلمسازان بسیجی» مانع شرکت در بخش‌های دیگر نیست و آثار شرکت کننده می‌بایست براساس موضوعات اعلام شده باشد.

 

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در دو زمان 31 شهریور تا 6 مهرماه مقارن با هفته دفاع مقدس در بخش‌های «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانیِ بخش «فیلمسازان بسیجی» و یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم» و «نقد و پژوهش تحلیل»، انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» و «فیلم به معنای مطلق» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی برگزار می‌شود.

 

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت http://moqavematfilmfest.ir/  مراجعه کنند.

نظرات

نظر خود را بگذارید