۲۵درصد معادن غیرفعال کشور فعال می‌شوند
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: فعال کردن ۲۵ درصد از معادن غیرفعال کشور در برنامه کاری امسال وزارت صمت است.

داریوش اسماعیلی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا دراهواز بیان کرد: چهار هزار و ۴۰۰ معدن از کل ۱۰ هزار و ۵۰۰ معدن در سطح کشور،  غیرفعال هستند.

 

وی گفت: از دیگر برنامه‌های کاری وزارت صمت در بخش معدن با اولویت امسال افزایش ۲۰ درصد ذخایر معدنی، افزایش ۲۵ درصدی استخراج از معادن کشور و افزایش ۲۰ درصدی محصولات معدنی است.

 

اسماعیلی ادامه داد: معادنی که پروانه بهره‌برداری دارند اما غیرفعال هستند نیز امسال تعیین تکلیف می‌شوند، تا هفته آینده بخشنامه‌ای از وزارت صمت به سازمان‌های تابعه در استان‌ها ابلاغ خواهد شد که افرادی که پروانه بهره‌برداری از معدن دارند تا سه ماه فرصت دارند فعالیت خود را آغاز کنند در غیر این صورت معدن واگذار خواهد شد.

 

وی افزود: امسال همچنین وزارت صمت در نظر دارد که میزان اکتشافات معدن ۲۵ درصد افزایش یابد و وضعیت پهنه‌هایی که برای اکتشاف معدن مشخص شده‌اند نیز سازمان‌دهی و تعیین تکلیف شوند.

 

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز چهارشنبه در سفر خود به خوزستان ضمن بازدید از معادن نمک در شادگان و آگاهی از وضعیت بهره‌برداری نمک از این معدن ، با مسوولان سازمان صنعت در استان در خصوص وضعیت معادن استان نشست داشت.

نظرات

نظر خود را بگذارید