دشواری‌های این روزها را پشت سر می‌گذاریم
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: جمهوری اسلامی ایران از این پس نیز از همه مصائب عبور خواهیم کرد که پاداش الهی از آن صابران است.

ییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه ابرقدرت‌ها تلاش می‌کردند کشورها را از طریق کودتا یا مسایلی دیگر در اختیار بگیرند، بیان کرد: آن دوران بین افراد و دانشگاه‌ها چیزی جز این یا آن تفکر وجود نداشت اما در چنین شرایطی یک مجتهد جامع الشرایط قیام کرد و مردم حرفش را پذیرفتند.

 

وی افزود: همان زمان منافقین و ملی‌گرایان هم تلاش می‌کردند که رژیم شاه را سرنگون کنند اما پایکاه مردمی و جایگاه نداشتند؛ مردم اما نظام جمهوری اسلامی ایران را قبول کردند و بدین ترتیب اندیشه‌ای متفاوت از حرف رایج مطرح شد که به مذاق قدرت‌های جهانی خوش نیامد؛ از این رو هر دو مخالف این نظام بودند و بسیار تلاش کردند تا نظام را ساقط کنند.

 

نوبخت با اشاره به لزوم واقع بینی در امکانات کشور هنگام وقوع جنگ با عراق تصریح کرد: در شرایطی جنگ را ادامه دادیم که از نظر امکانات دارای ته مانده زمان شاه بودیم که بیشتر هم فناوری‌شان را مستشاران آمریکایی بر عهده داشتند و تمام تلاش‌شان این بود که با جنگ آن نظام غیرمعمول و غیرمعقول را خودشان را بیاورند و حتی فکر می‌کردند کار تمام است.

 

وی با بیان اینکه مردم و رزمندگان بر اساس باور به نصرت الهی همه سختی‌ها را تحمل کردند، تاکید کرد: بنابر مبانی دنیوی باید ۱۰ یا ۲۰ سال پیش شکست می‌خوردیم اما هنوز بر اساس اعتقادات درستی که داریم پابرجا هستیم و این حرف ناشی از غرور نیست؛ بلکه آنچه وظیفه بود، انجام شد و سایر اتفاق‌ها کار خدا بود.

 

معاون رییس جمهوری اظهار داشت: پس از شکست همه این نقشه‌ها تلاش بر این شد که نظام را با تحریم ساقط کنند و از این رو تحریم‌های سال ۹۷ و ۹۸ به غایت سخت‌تر از سال ۹۰ و ۹۱ است.

 

وی یادآور شد: دشمن حتی تلاش کرد تا تابستان داغ ۹۷ را به راه اندازد و چقدر هم خوشحال بود که با توجه به تحریم‌ها ۴۰ سالگی نظام را نخواهد دید.

 

نوبخت افزود: رژیم آمریکا اینقدر نابکار است که نه تنها به ملت‌های دیگر که حتی به ملت خودش هم رحم نداشت و در برابر چشمان مردم دنیا فردی را قتل عام کرد تا حق و باطل نشان داده شود.

 

وی با بیان اینکه با وجود چنین شرایطی فروش یک میلیون بشکه نفت به قیمت ۵۰ دلار در بودجه امسال پیش‌بینی شده است، گفت: مردم به حد کافی مشکل دارند و ما مسوولان باید تلاش کنیم تا مشکلات را با همه این سختی‌ها و کمبودها برطرف و از نظام دفاع کنیم.

 

رییس سازمان برنامه و بودجه همه تلاش را در راستای ضعیف‌تر شدن و سرنگونی جمهوری اسلامی ایران ارزیابی کرد و اظهار داشت: امروز اما از نظر قدرت در منطقه به غایت نسبت به زمان حمله دشمن قوی‌تر هستیم و فرزندان این مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران هم با نفوذ در دل اتم، انرژی آن را برای خدمت صلح‌آمیز آزاد کردند و هم در مدارهای فضا ماهواره‌های سپاه عزیز در حال چرخش است.

نظرات

نظر خود را بگذارید