گرانی مردم عربستان را به فروشگاه‌ها کشاند
قرار است از اول ماه جولای مالیات بر ارزش افزوده 15 برابر افزایش پیدا کند، مردم عربستان به همین دلیل به فروشگاه‌ه‌ها هجوم بردند.

مردم عربستان ساعت هایی پیش از افزایش بی سابقه مالیات بر ارزش افزوده که قرار است حکومت آن را برای تقویت درآمدهایش از اول ماه جولای به اجرا در بیاورد برای خرید کالاها و مواد غذایی از آب میوه های وارداتی  گرفته تا خودرو به فروشگاه ها هجوم بردند.

 

فروشگاه های بزرگ در ریاض پایتخت  عربستان در روزهای آخر هفته پر از مشتری شد و خریداران تلاش می کنند که مواد و کالاهای فاسد نشدنی را بخرند و انبار کنند.فروشگاه ها نیز کالاها و وسایل خانگی را برای جذب مشتری ها با تخفیف می فروشند.

 

مالیات بر ارزش افزوده در پی کاهش هزینه های مصرف کنندگان و کاهش تورم به دلیل قرنطینه برای رویارویی به شیوع کرونا به مدت سه ماه که روز 21 ژوئن لغو شد، به 15برابر افزایش می یابد.

 

عربستان سعودی در ماه می افزایش مالیات بر ارزش افزوده و تعلیق جایگزین گرانی معیشت را اعلام کرد؛ امری که شرکت ها و شهروندان را که توقع حمایت حکومت را داشتند، شوک زده کرد.

 

تورم در ماه های اخیر  به دلیل کاهش تقاضا برای مواد غیرغذایی و کاهش بهای مواد سوختی به یک درصد کاهش پیدا کرد اما تحلیلگران پیش بینی می کنند که میزان تورم بر اساس تورم سالیانه در ماه جولای به دلیل افزایش مالیات بر ارزش افزوده به شش درصد برسد.

 

حکومت عربستان همچنین عوارض واردات را به منظور کم کردن کسری روز افزون بودجه افزایش داد. صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد که کسری بودجه از 12 درصد از تولید ناخالص ملی در مقایسه با 4.5 درصد سال گذشته فراتر برود.

نظرات

نظر خود را بگذارید