پاسخ واعظی به ابهامات/ همه مسئولان گاهی با رئیس جمهوری اختلاف دارند
محمود واعظی در پاسخ به آنچه دخالت وی در امور دولت و کابینه خوانده است، گفت: همه با اراده و اطلاع کامل رییس جمهور بوده است.

روزنامه ایران نوشت:   با برجسته‌نمایی نقش رئیس دفتر رئیس جمهوری برخی اختلاف نظرها در کابینه  هم به محمود واعظی نسبت داده می‌شود. این هجمه‌ها در شرایطی که بازار هم دچار تکانه‌هایی شده، نگرانی‌هایی را برای مردم ایجاد کرده است. در این باره با محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت‌وگو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.
 
آقای دکتر! این روزها کشور شرایط ویژه‌ای را می‌گذراند؛ در بحبوحه نبرد همزمان با تحریم و کرونا که هر کدام‌شان برای از نفس انداختن یک کشور کافی است، چرا هر از چندی، اخبار برخی اختلاف‌ نظرها در درون دولت به گوش می‌رسد؟


در این حوزه لازم است بین واقعیت‌ها و آنچه در فضای عمومی بازنمایی می‌شود، تفاوت قائل باشیم. از ابتدای تشکیل دولت تدبیر و امید، انسجام و همگرایی همه اجزا و عناصر دولت مورد تأکید شخص رئیس ‌جمهوری بوده و این رویکرد در شرایط فعلی که شما بخوبی آن را توصیف کردید، حتی جدی‌تر از گذشته دنبال می‌شود. آنچه در ماه‌های گذشته و در جریان مدیریت بحران کرونا در کشور اتفاق افتاد - که نظام حکمرانی کشور خوشبختانه توانست عملکرد قابل قبولی را به ثبت برساند- در اصل نتیجه همین انسجام حداکثری و همگرایی به وجود آمده در درون دولت و همچنین میان دولت و سایر ارکان حاکمیت بود. این انسجام نتایج ملموسی داشته و روشن است که گمانه‌زنی‌ها و خبرسازی‌هایی که خلاف آن را القا می‌کنند، نمی‌توانند محلی از اعراب داشته باشند.

 


به هر حال ولی مصادیق روشنی از اختلاف نظر میان چهره‌های دولتی در ماه‌های گذشته در اذهان عمومی ثبت شده است...


واقعیت این است که همه این مسئولانی که گاه ‌و بیگاه درخصوص اختلافات آنها با یکدیگر یا با رئیس‌ جمهوری خبرسازی می‌شود، در طول هفته حداقل چهار-پنج جلسه مشترک دارند، با هم کار می‌کنند، مراودات مستمری بین آنها در جریان است و اساساً مجال و عرصه وقوع این مدل کشمکش‌ها و بگومگوها وجود ندارد. از این گذشته تک تک افرادی که در قامت وزیر یا معاون رئیس ‌جمهوری یا دیگر مسئولیت‌های کلیدی دولتی فعالیت می‌کنند، از نزدیک دست‌اندرکار اداره کشور هستند و بیش از همه شرایط دشوار کشور را درک می‌کنند. آنها بهتر از هر کسی اثرات واگرایی و مباحث اختلافی را می‌دانند و این را می‌فهمند که بدون انسجام درون دولت، نمی‌توان خواستار انسجام ملی شد.

نظرات

نظر خود را بگذارید