فرانسه از تحریم ایران حمایت نمی‌کند
نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد با انتقاد از تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه ایران، گفت: ما از حرکت‌های یک‌جانبه برای وضع تحریم‌ها حمایت نخواهیم کرد.

نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد در نشست امروز شورای امنیت سازمان ملل گفت: با سه کشور اروپایی از طریق گفت‌وگو با ایران به نتیجه رسیدیم. این توافق به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تبدیل شد و همه اعضای شورا آن را به اتفاق تصویب کردند.

 

وی افزود: از زمان خروج آمریکا، مسیر سایر کشورها تغییر یافت. ایران نیز از برجام دور شد و این امر تبعات مهمی در پی داشت. ما می‌توانیم تحریم‌ها را بازگردانیم.

 

این دیپلمات فرانسوی مدعی شد: انگلیس، فرانسه و آلمان کاملا به توافق پایبند بوده‌اند و می‌خواهیم ایران را به پایبندی کامل بازگردانیم.

 

نماینده فرانسه تصریح کرد: ما از گزارش امروز دبیرکل حمایت می‌کنیم. فعالیت ایران در زمینه سلاح‌های متعارف ما را نگران می‌کند و این فعالیت‌ها باید متوقف شود. ما نگرانی آمریکا را درک می‌کنیم و تمایل خود را برای پاسخگویی به این نگرانی ابراز کرده‌ایم.

 

این مقام ارشد فرانسوی با انتقاد از تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه ایران، گفت: ما از حرکت‌های یک‌جانبه برای وضع تحریم‌ها حمایت نخواهیم کرد. فرانسه، آلمان و انگلیس قویا معتقدند که هرگونه اقدام برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه مخرب است و از آن حمایت نخواهیم کرد؛ چرا که با هدفمان برای حفظ برجام مغایر است.

 

وی بیان کرد: ما نباید حرکت‌های خطرناکی انجام دهیم که وضعیت بدی را برای خاورمیانه به وجود آورد. برجام جاگزینی ندارد که جلوی ایران را برای دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای بگیرد، پس کنار گذاشتن آن به نفع ما نیست.

نظرات

نظر خود را بگذارید