روسیه آمریکا را به قاچاق مواد مخدر از افغانستان متهم کرد
روسیه معتقد است: سازمان اطلاعات آمریکا از افغانستان مواد مخدر به سمت اروپا قاچاق می کند.

«زامیر کابولوف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان تأکید کرد که سازمان اطلاعات آمریکا که روسیه را به تبانی با گروه «طالبان»متهم می کند خودش در قاچاق مواد مخدر دست دارد.

 

کابولوف که ریاست اداره دوم آسیا را در وزارت خارجه روسیه به عهده دارد در گفت و گویی تلویزیونی امروز شنبه گفت: « رشوه های بی شمار و پروژه های غیر قابل شماری ( که آمریکایی ها در افغانستان به اجرا در آوردند) وجود دارد و عناصر سازمان اطلاعات کارکشته  آمریکا  که اتهام هایی را به ما می چسبانند خودشان در قاچاق مواد مخدر مشارکت دارند».

 

وی افزود: هواپیماهایی دارند که بدون هیچ گونه تفتیشی از قندهار و بگرام به سمت آلمان و رومانی پرواز میکنند. و چرا که نه، این نوعی تجارت است. همه شهروندان در کابل این را می توانند ببیند و همه درباره این موضوع صحبت می کنند».

 

کابولوف در ادامه گفت: «این رازی است که همه آنها را می دانند و همه از آن خسته شده اند و دیگر با آن به عنوان یک امر واقع همزیستی می کنند.»

 

پیش از این روزنامه نیویورک تایمز بدون ارائه هر گونه مدرکی به نقل از برخی مسئولان در سازمان اطلاعات آمریکا که نام آنها را فاش نکرد نوشت که سازمان اطلاعات نظامی روسیه به افراد مسلح مرتبط با طالبان برای حمله به نظامیان آمریکایی در افغانستان پول داده است.

 

کرملین این گزارش را «چرت و پرت محض» توصیف کرد و گروه طالبان نیز این گزارش را رد کرد.

نظرات

نظر خود را بگذارید