عدم دسترسی ایران به واکسن کرونا تا یک‌سال آینده/ ماسک بزنید
معاون بهداشت وزارت بهداشت استفاده از ماسک‌ را ارزان‌ترین و موثرترین راه در پیشگیری از ابتلا به کرونا خواند.

دکتر علیرضا رییسی با اشاره به اجباری شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی، گفت: یکی از مسائل بسیار مهمی که همه باید رعایت کنند، بحث فاصله‌گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک است که البته از قبل هم اعلام شده بود. منتها با توجه به خیز بیماری که در کشور آغاز شده و عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی برخی هموطنان و بازگشایی برخی از مراکز تجمعی مانند سالن‌ها و ... حتما نیاز است که فاصله گذاری و استفاده از ماسک را داشته باشیم.

 

وی افزود: اجباری کردن استفاده از ماسک به نوعی احترام گذاشتن به سلامتی طرف مقابل است. با توجه به بررسی‌هایی که تاکنون در دنیا انجام شده و با توجه به شیوه انتقال ویروس، استفاده از ماسک یکی از موثرترین و ارزان قیمت‌ترین راه‌های پیشگیری از انتقال ویروس است؛ به طوری که اگر دو نفر از ماسک استفاده کنند، حتی اگر یکی از آنها مبتلا باشد و در برابر فردی قرار بگیرد که سالم است، بسته به نوع ماسک می‌تواند بین ۸۵ تا ۹۵ درصد محافظت انجام دهد.

 

رییسی ادامه داد: بنابراین ماسک به عنوان یک وسیله ساده و ارزان قیمت می‌تواند برای انجام فعالیت های اقتصادی و ادامه زندگی روزمره بسیار کمک کننده باشد. البته با رعایت برخی پروتکل‌های دیگر. بنابراین با توجه به اینکه بازگشایی‌ها انجام شده و توجه به مسائل اقتصادی و معیشتی اهمیت دارد، در دنیا هم به سمت بازگشایی‌ها رفتند و از طرفی با توجه به اینکه این ویروس مدت طولانی با ما خواهد بود و هنوز واکسن آن هم در دسترس نیست و باید با آن یک زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشیم، نیاز است که از خودمان و دیگران در برابر این ویروس محافظت کنیم که یکی از راهکارهای موثر این کار استفاده از ماسک است.

نظرات

نظر خود را بگذارید