قوه قضائیه مسئولان خاطی در پرونده سینا اطهر را مواخذه می‌کند
آیت الله رئیسی در واکنش به گزارش‌هایی درخصوص کوتاهی برخی مسئولان در انجام وظایف خود در حادثه کلینیک سینا و حادثه نطنز گفت: سیاست ما پیگیری و مواخذه مسئولی است که به وظایف خود عمل نکرده است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با تشکر از زحمات همکاران دستگاه قضاء بابت رسیدگی جهادی به پرونده‌های قضائی همزمان با شیوع کرونا گفت: تلاش همکاران دستگاه قضائی که با وجود شیوع بیماری کرونا و مشکلات ناشی از آن تلاش می‌کنند تا پرونده‌های مردم به موقع رسیدگی شده و دچار اطاله دادرسی نشود قابل تقدیر است.

 

رئیس قوه قضائیه رعایت مسائل بهداشتی در سراسر کشور و در جریان رسیدگی به این پرونده‎ها را یک ضرورت دانسته و گفت: همکاران قضائی در سراسر کشور به نحوی اقدام کنند که هم کار مردم راه بیافتد و هم سلامتی مردم و کارکنان دستگاه قضاء تامین شود. تامین سلامت مراجعه کنندگان و همکاران قضائی برای ما اولویت است و در این زمینه هر اقدامی که از جانب مرکز لازم باشد انجام خواهیم داد.

 

رئیسی به شرایط اقتصادی این روزهای کشور نیز اشاره کرده و گفت: آنچه که این روزها موجب رنجش مردم شده عدم مدیریت بازار، عدم مدیریت قیمت‎ها و نوسانات بازار است. اما این اولین کار دشمن نیست و بارها دیده شده دشمن از طریق اخلال در نظام ارزی و پولی کشور به دنبال دشمنی کردن است.

 

رئیس قوه قضائیه افزود: برخی راه حل این مساله را در مذاکره با امریکا و اروپا می‌دیدند، که البته برای همگان روشن شد که راه نادرستی است و باید به دستان پرتوان مردان و زنان این کشور دل بست. هیچ مشکلی نداریم الا اینکه راهکار آن در درون کشور وجود دارد و این همان اصلی است که رهبر معظم انقلاب در همه این سال‌ها بر آن تاکید داشتند.

 

رئیسی لازمه برون رفت از این شرایط و ایجاد ثبات اقتصادی در بازار را فعالیت جهادی دانسته و ادامه داد: این شرایط تلاش جدی و سریع را می‌طلبد. وجود طرح‎هایی برای برون رفت از شرایط فعلی اقتصادی یک ضرورت است و تبیین این طرح‌ها برای مردم از ضرورت‌های بعدی است.

 

رئیس قوه قضائیه گفتگو با مردم و نخبگان اقتصادی و دانشگاهی را شرط لازم موفقیت طرح‌های اصلاح اقتصادی عنوان کرده و افزود: دولتمردان باید با مردم حرف بزنند باید با نخبگان اقتصادی و دانشگاهی و صاحب نظران گفتگو کرد، هم سخن آن‌ها را شنید و هم با آن‌ها سخن گفت. اگر با مردم دقیق روشن و واضح سخن گفته شود و ابعاد این طرح‎ها روشن شود، مردم در این رابطه با مسئولین و دولتمردان همراه و همگام خواهند شد.

نظرات

نظر خود را بگذارید