ماجرای تازه در پرونده خاشقچی/ انگلیس 20 نفر را تحریم کرد
انگلیس 20 نفر را به دلیل ارتباط با قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار عربستانی در لیست تحریم های خود قرار داد.

اولین جلسه دادگاهی رسیدگی به پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول سه روز پیش برگزار شد.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، پرونده قتل جمال خاشقجی، سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌ پست در شعبه 11 دادگاه کیفری استانبول برگزار شد. در اولین جلسه رسیدگی به پرونده قتل خاشقجی که در شعبه 11 دادگاه کیفری استانبول آغاز شد، هیچ یک از 20 متهم فراری شرکت نکردند.

«خدیجه چنگیز» نامزد جمال خاشقجی نیز به‌عنوان شاکی پرونده در جلسه دادگاهی حاضر شده و درباره آنچه در روز قتل خاشقجی اتفاق افتاد، گفت: «جمال در 2 اکتبر 2018 از لندن به استانبول آمد. با کنسولگری عربستان سعودی در استانبول تماس گرفته و با فردی با نام «سلطان» به زبان عربی صحبت کرد. طرف مقابل بعد از 15 الی 20 دقیقه دوباره زنگ زد. سپس جمال به آنها گفت «خب، سند را دریافت خواهیم کرد». با هم درباره آن تماس تلفنی گفت‌وگو نکردیم. سوار یک تاکسی شده و به کنسولگری رفتیم. من مقابل کنسولگری منتظر او بودم. هیچ فکر نکردم که شاید به جمال آسیب برسانند. کم کم داشتم نگران می شدم. با خواهرم تماس گرفتم. او هم به من گفت که ساعت کار کنسولگری تمام شده است. با یک مامور پلیس حرف زدم. زمانی که دیدم او هم چیزی نمی‌دانست، به کنسولگری زنگ زده و پرسیدم که آیا از جمال خبری دارند یا نه؟ طرف مقابل از من پرسید که چه کسی هستم. من پاسخ دادم که نامزد جمال هستم. وقتی او به من گفت که در محل خود منتظر باشم، کمی تسکین شدم. سپس یک جوان اهل عربستان سعودی که حدود 25 سال داشت، پیش من آمده و گفت: "تمام اتاق‌ها را کنترل کردم، کسی نیست». آن وقت متوجه شدم که برای جمال اتفاقی افتاده بود. با آقای یاسین تماس گرفته و خودم را به او معرفی کردم. گفتم که برای دریافت سندی به کنسولگری آمدیم، من مقابل کنسولگری منتظر جمال بودم ولی او هنوز بیرون نیامده است. آقای یاسین به من گفت که با چند نفر تماس خواهد گرفت».

دادستان از خدیجه چنگیز پرسید: آیا جمال خاشقجی قبل از ورود به کنسولگری به شما گفت که اگر برای او اتفاقی رخ می‌دهد، با آقای یاسین تماس یگیرید یا نه؟

نظرات

نظر خود را بگذارید