شکست جریان ضد انقلاب برای ایجاد ناامنی و تجمع در ایران
شکست تلاش همه‌جانبه جریان‌های ضدانقلاب معاند و شبکه‌های رسانه‌ای وابسته به نظام سلطه برای شکل‌دهی جریانات اعتراضی در کشور، در شرایط حاضر واجد پیام‌های بسیار مهمی است.

برخی سایت‌ها، کانال‌ها و صفحات وابسته به عناصر ضدانقلاب خارج‌نشین و منافقین، نزدیک به یک هفته است که تلاش گسترده‌ای را از طریق اعلام فراخوان برای تجمعات اعتراضی در کشور در دستور کار قرار داده‌اند.

 

موضوعاتی از جمله سند نقشه راه همکاری‌های بیست و پنج‌ساله ایران و چین، مشکلات اقتصادی، افزایش نرخ ارز و احکام صادره برای سه سارق مسلح به عنوان محورهای اعتراض در دعوت به این تجمعات مورد تأکید قرار گرفته است.

 

هدف از انتخاب «کشکولی» موضوعات، برای برگزاری تجمعات، با هدف جلب نظر افراد مختلف با هر رویکرد، سلیقه و گرایش بوده است.

 

مجموعه تلاش‌های تبلیغاتی سنگین ضدانقلاب برای شکل دادن به حرکت‌های اعتراضی در کشور، تنها به اجتماع اولیه ۴۰ نفر که بتدریج به حدود ۲۰۰ نفر افزایش یافت، در مقابل یکی از پاساژهای شهر بهبهان در استان خوزستان منجر شد.

 

در تجمع شهر بهبهان پس از حضور فرماندار و گفت وگو با حاضران، بیشتر تجمع کنندگان از محل متفرق شدند اما گروهی انگشت شمار که با هدف ایجاد اغتشاش تلاش داشتند تجمع را در مسیر رفتارهای غیرقانونی هدایت کنند، با سر دادن شعارهای ساختارشکن و تصویربرداری از این اقدام با انتشار چند ویدئو در فضای مجازی، خوراک لازم را برای رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی معاند تأمین ‌کردند.

 

شکست تلاش همه‌جانبه جریان‌های ضدانقلاب معاند و شبکه‌های رسانه‌ای وابسته به نظام سلطه برای شکل‌دهی جریانات اعتراضی در کشور، در شرایط حاضر واجد پیام‌های بسیار مهمی است که توجه به آن برای ارائه دستیابی به تصویری روشن از برنامه‌های دشمن و اقدامات لازم‌الاجرا در این خصوص ضروری است.

 

پیام نخست اینکه؛ نشان داد توان دولت‌های متخاصم و گروه‌های ضدانقلاب اعم از منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و گروه‌های تجزیه‌طلب برای ایجاد آشوب در کشور، آن هم پس از چند هفته فراخوان و فضاسازی منفی، تقریباً هیچ است.

 

دوم اینکه؛ موج‌سواری فرقه تروریستی منافقین که با انتشار پیام خطاب به مردم، بیشتر برای بهره‌برداری در دورهمی مجازی امروز عصر پیر و پاتال‌های آلبانی‌نشین تدارک دیده شده بود، عملاً راه به جایی نبرد و علاوه بر مشخص شدن عمق نفرت همه ایرانیان از آنان، برخی هسته‌های عملیاتی آنان زیر ضربه دستگاه‌های امنیتی کشور قرار گرفتند.

سوم اینکه؛ چنانچه در طول هفته‌های گذشته برخی تجمعات صنفی اعتراضی در نقاط مختلف در آرامش کامل برگزار شده، نفس اعتراض در نظام‌های مردم‌سالار چون جمهوری اسلامی ایران پذیرفته شده و اتفاقاً نشان از پویایی جامعه و تحمل بالای حاکمیت دارد؛ اما خشونت و اغتشاش در هر نظامی پذیرفته نیست و مطابق قانون با آن برخورد خواهد شد.

 

چهارم اینکه؛ رسانه‌های نظام سلطه به ویژه رسانه‌های فارسی زبان معاند مانند بی‌بی‌سی، رادیو فردا، صدای آمریکا و ایران اینترنشنال که عملاً تمام اصول حرفه‌ای را دست کم در رابطه با تحولات ایران زیر پا گذاشته‌اند، به گونه‌ای اتفاق کوچک و از پیش طراحی شده بهبهان را حتی با استفاده از تصاویر آرشیوی حوادث آبان ۹۸ پوشش دادند که انگار یک قیام سراسری علیه نظام در سراسر کشور اتفاق افتاده است که همین رویکرد، نشان از تهی بودن دست دشمنان نظام برای به هم ریختن کشور دارد.

 

پنجم اینکه؛ اعتراضات گسترده در سرزمین‌های اشغالی به ویژه در مقابل منزل نتانیاهو در شب‌های گذشته از یک سو، و تداوم اوضاع وخیم داخل آمریکا خصوصاً تکرار برگزاری تظاهرات ضدنژادپرستی، عملاً آنها را نیازمند انحراف افکار عمومی به موضوعاتی در خارج از مرزهای خود کرده که طبق معمول، مسأله‌سازی برای ایران، بهترین راه برای تحقق این هدف از سوی آنهاست؛ چنانچه ترامپ پس از توئیت خود به زبان فارسی با هشتگ «اعدام نکنید»، روز گذشته نیز در توئیتی خبر از وقوع اتفاقات مهیج در هشت هفته آینده داد!

 

در یک جمع‌بندی کلی می‌توان این‌گونه گفت که فارغ از وجود برخی زمینه‌های اعتراضی در داخل کشور، تلاش گسترده آمریکا و رژیم صهیونیستی به کمک جریانات ضدانقلاب (با هدف انتفاع شخصی و گروهی) و پیاده نظام رسانه‌ای برای ایجاد ناامنی و به آشوب کشیدن کشور، بیش از هر چیز با هدف ارائه یک تصویر موفق از خود و گذر از بحران‌های داخلی اتفاق می‌افتد.

نظرات

نظر خود را بگذارید