خوزستان، دست پر به استقبال کرونا می‌رود
استاندار خوزستان با اشاره به احتمال وقوع پیک دوم کرونا در پاییز، گفت: تمهیدات و تجهیزات بهداشتی بیشتری برای مقابله با پیک بیماری کرونا در پاییز در حال فراهم شدن است.

غلامرضا شریعتی جمعه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی یک پروژه آبخیزداری در هفتکل، افزود: خوشبختانه خوزستان در کرونا به سمت شیب نزولی در حرکت است و در طول ۲۰ روز گذشته تعداد بیماران مبتلا به کرونا و بیماران سرپایی  در حال کاهش بوده است.

وی با بیان اینکه پیک اول بیماری کرونا را رد کردیم اضافه کرد: تعداد موارد ترخیصی به نسبت موارد بستری بیشتر است و تعداد مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز در حال کاهش است.

شریعتی اظهار داشت: این وضعیت به منزله این است که مردم تا حدودی شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی را رعایت کردند و دستگاه‌های دولتی، فرمانداران و دانشگاه‌های علوم پزشکی هم اقدامات خوبی انجام دادند.

وی گفت: در پاییز احتمال دارد با توجه به سرما و شیوع آنفلوانزا با پیک دوم بیماری مواجه شویم به همین جهت در حال افزایش تمهیدات لازم و فراهم نمودن تجهیزات بیشتر بهداشتی از جمله تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) و دستگاه‌های کمک تنفسی هستیم.

شریعتی بیان کرد: از مردم صمیمانه خواهش می‌کنیم همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و تا جای ممکن از حضور در اجتماعات و گردهمایی‌ها پرهیز کنند و از وسایل محافظت شخصی همچون ماسک استفاده کنند.

شریعتی تاکید کرد: تا زمانی که واکسن یا داروی قطعی این بیماری در دسترس قرار گیرد باید با زیستن با این ویروس سازگاری پیدا کنیم به صورتی که هم فعالیت‌ها و کارهای روزمره ادامه داشته باشد و هم از گسترش ویروس تا جای ممکن پیشگیری شود.

ابول‌نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پنجشنبه شب اعلام کرد: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا بعد از هشت هفته افزایش، به طور محسوسی کاهش یافته و این استان از پیک اول این بیماری عبور کرده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر جمعه گفته است: همانند روزهای گذشته استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

به گفته لاری، طی ۲۴ ساعت تا ظهر روز سوم مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۴۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یکهزار و ۵۰۴ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۸۶ هزار و ۵۲۳ نفر رسید. تاکنون ۲۸۶ هزار و ۵۲۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۵ نفر، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۵ هزار و ۲۸۹ نفر رسیده است.

نظرات

نظر خود را بگذارید