خدمتی: حمایت کنند، مدال المپیک را هم می‌گیریم
دارنده سهمیه المپیک توکیو گفت: گرفتن سهمیه تیراندازی و کسب مدال دشوار است با این وجود ۵۰‌ درصد راه را برای گرفتن مدال المپیک رفته‌ایم و اگر مسوولان ورزش حمایت کنند مدال هم می‌گیریم.

«نجمه‌ خدمتی» اظهار داشت: همانطور که می‌دانید هنوز برخی از تیراندازان صاحب‌نام در جهان نتوانسته‌اند سهمیه المپیک توکیو را بگیرند و بسیاری از آنان نیز با توجه به محدودیت سهمیه‌ها نمی‌توانند مجوز حضور در المپیک را به دست آورند، اما تیراندازان ایرانی توانسته‌اند با تمام مشکلات،  ۶ سهمیه برای ورزش ایران کسب کنند.

خدمتی که نخستین سهمیه المپیک توکیو را برای ایران به دست آورد، در خصوص روند تمریناتش گفت: از ‌۱۴ تیرماه به مدت سه هفته زیر نظر «الهام هاشمی» سرمربی تیم ملی تمرین کردیم و امیدوارم از این پس تمرینات‌ به همین شکل حضوری ادامه یابد.

این تیرانداز جوان بیرجندی اضافه کرد: از  اوایل اسفندماه تمرینات خود را به صورت مجازی پیگیری کردیم که کار بسیار سختی بود اما در عین حال به دلیل واقعی نبودن شلیک‌ها و فاصله تا هدف تاثیر زیادی در افزایش آمادگی ما نداشت.

دارنده نخستین مدال طلای کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون‌ ادامه داد: خدا را شکر رکوردها با وجود تمرینات مجازی افت چندانی نداشت و قرار است با برنامه‌ریزی خوب و تمرینات منظم با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی تا سال آینده همین موقع به اوج آمادگی خود برسیم.

دارنده ۶ مدال یونیورسیاد دانشجویی در خصوص کمبود فشنگ نیز خاطر نشان کرد: فشنگ‌هایی که در آلمان تهیه شد برای تمرینات و مسابقات المپیک توکیو در سال ۲۰۲۰‌ بود و این فشنگ‌ها کفاف یکسال تمرین را نمی‌دهد و باید در این خصوص فکری جدی شود و فشنگ با کیفیت و تست شده تامین شود.

وی تصریح کرد: اگر تامین فشنگ سخت است پس باید تیم برای داشتن امکان استفاده از فشنگ‌های مرغوب به اردوهای برون مرزی اعزام شود اما با شرایط موجود تحقق هر یک از این دو روش سخت است.

دارنده عنوان هشتمی المپیک ۲۰۱۶ ریو افزود: در هر حال امیدوارم شرایط و امکانات مورد نیاز برای  ما فراهم شود تا مثل رقبا تمرین کنیم و به آمادگی کافی دست یابیم.

خدمتی تاکید کرد: شرایط فدراسیون اصلا خوب نیست و وزارت ورزش و کمیته باید حمایت جدی و متفاوتی نسبت به این رشته داشته باشند، زیرا این رشته نسبت به تمامی رشته‌ها با تمامی کمبودها موفقیت و سهمیه بیشتری دریافت کرده و می‌تواند در المپیک برای کشور افتخارآفرینی کرده و مدال هم دریافت کند.

خدمتی در خصوص اینکه آیا با توجه به شرایط جهان و شیوع ویروس کرونا پیش‌بینی می‌کند که المپیک توکیو برگزار شود یا خیر؟ گفت: شرایط سختی است. اخبار متفاوتی وجود دارد اما با انگیزه و امید به برگزاری این رقابت‌ها تمرینات‌ را پیگیری می‌کنیم.  

نجمه خدمتی اوایل اردیبهشت‌ماه ۹۸ و در جریان مسابقات جهانی چین نخستین سهمیه المپیک توکیو را برای رشته تیراندازی و کشور دریافت کرد و پس از آن نیز  فاطمه کرم‌زاده، آرمینا صادقیان، هانیه رستمیان، مهیار صداقت و جواد فروغی ۵ سهمیه دیگر گرفتند تا جمع سهمیه تیراندازان به ۶ برسد. تیراندازی ایران با گلنوش سبقت‌اللهی در رشته تپانچه و الهه احمدیان در رشته تفنگ شانس گرفتن سهمیه را از طریق رنکینگ دارد.

نظرات

نظر خود را بگذارید