ضوابط زیست محیطی در کشور تشدید می‌شود
رییس مجمع نمایندگان مازندران بر ضرورت رعایت الزامات زیست محیطی در روند اجرای طرح های توسعه در این استان تاکید کرد.

علی کریمی فیروزجایی اظهار کرد: اجرای طرح های توسعه عمرانی، تولیدی و اقتصادی در مازندران نباید به سامانه های زیست محیطی این استان آسیب وارد کند.

وی با حمایت از اعمال محدویت‌های زیست محیطی در این روند، افزود: اجرای محدودیت‌ها و الزامات پایدار در این زمینه به معنای توقف روند طرح های توسعه مازندران نیست.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران یادآور شد: ساختار محیط زیست در مازندران به واسطه شرایط اقلیمی و جغرافیایی شکننده و منحصر به فرد است.

کریمی فیروزجایی با تاکید بر لزوم تمکین همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی به مقررات زیست محیطی افزود: با توجه به پیشرفت علم در ابعاد گوناگون و رعایت الزامات زیست محیطی، توسعه پایدار و هدفمند قابل دسترسی است.

وی خاطرنشان کرد: نادیده انگاشتن ضوابط زیست محیطی جفا در حق سرمایه های بین نسلی و خلاف اصل ۵۰ قانون اساسی است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاری گسترده در بخش های تولیدی و اقتصادی مازندران، افزود: در اجرای سرمایه گذاری‌های تولیدی، صنعتی و زیربنایی در مازندران رعایت ملاحظات زیست محیطی ضرورت دارد.

کریمی فیروزجایی با هشدار به عاملان تخریب محیط زیست، گفت: ضوابط و الزامات پایدار زیست محیطی در کشور تشدید خواهد شد.

این نماینده مجلس افزود: برخی از قوانین فعلی محیط زیست توان بازدارندگی خود را از دست داده و نیازمند بازنگری و اصلاح است.

دبیر هیات رئیسه مجلس با تاکید بر ضرورت همراهی مردم در حفاظت از سامانه های محیط زیست در کشور خاطرنشان کرد: تشکل های مردم نهاد و سمن های پویا در حفاظت و صیانت از محیط زیست نقش اساسی دارند.

نظرات

نظر خود را بگذارید