هیچ بوکسوری خود را فیکس تیم ملی نداند
سرمربی تیم ملی بوکس با بیان اینکه هیچ مشتزنی خود را فیکس نداند، گفت: برای انتخاب ترکیب اصلی تیم ملی، دو تا سه مرحله انتخابی مهم خواهیم داشت.

«علیرضا استکی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: ۲ بوکسور المپیکی را زیر نظر داریم، اما تصمیم گرفته‌ایم از این پس با برنامه مشخصی که بدنساز تیم ملی و خودم ارائه می‌کنیم تمرینات آنان پیش برود. «دانیال شه‌بخش» و «شاهین موسوی» که سهمیه المپیک را گرفته‌اند، یکسال فرصت داشته و دیگر منتظر انتخابی نیستند و شرایط بسیار بهتری نسبت به دیگران دارند.

وی افزود: مساله ما دیگر بوکسورها هستند که به صورت انفرادی در باشگاه تمرین می‌کنند. باید برنامه‌ریزی اصولی داشته باشیم و شرایط برای برگزاری اردوها به صورت قرنطینه فراهم شود. در این راستا منتظر ابلاغ ستاد ملی مقابله مبارزه با کرونا و وزارت ورزش هستیم.

سرمربی تیم ملی گفت: می‌توانیم اردوها را با تعداد محدودی آغاز کنیم. البته در این مسیر دست روی بوکسور خاصی نمی‌گذاریم که شائبه فیکس شدن آنان ایجاد شود. دو تا سه مرحله انتخابی خواهیم داشت که مهمترین آن مسابقات قهرمانی کشور است.

استکی تاکید کرد: هیچ بوکسوری اعم از نفرات قدیمی و جدید، خود را فیکس نداند. همه باید در انتخابی‌ها شرکت کنند تا بهترین نفرات را به مسابقات گزینشی فرانسه که سال آینده برگزار می‌شود، اعزام کنیم.

وی در خصوص نفراتی که در داخل عملکرد خوبی دارند اما در مسابقات بین‌المللی همواره با شکست مواجه می‌شوند، گفت: بله این مساله را قبول دارم که برخی در مسابقات خارجی امتحان خود را پس داده‌اند. شرایط آنان را بررسی خواهیم کرد و در این مورد تصمیم‌گیری می‌کنیم.

سرمربی تیم ایران در پاسخ به این سووال که آیا از شرایط رقبای تیم ایران مطلع است؟ گفت: آنان از نظر مالی و امکانات قوی‌تر از ما هستند. در همین قاره آسیا، تیم‌های ملی چین، هند و قزاقستان با وجود کرونا، اردوها را کم و بیش برگزار می‌کنند. برگزاری اردو با وجود کرونا، هزینه بیشتری نسبت به قبل دارد که همه می‌دانیم اکنون ورزش ایران شرایط مالی مناسبی ندارد.

وی تصریح کرد: ۲ سهمیه کسب کرده‌ایم و اگر بتوانیم تمرینات و اردوهای خوبی داشته باشیم در مسابقات گزینشی فرانسه هم نا امید نیستیم.

نظرات

نظر خود را بگذارید