مشابه پیوند ایران و اتریش را به‌ندرت می‌توان دید
برنامه رویداد موسیقایی ایران و اتریش با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر جمعه (۱۷ مردادماه) در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

اشتفان شولتس سفیر اتریش در ایران، با بیان این‌که کشور اتریش رابطه خیلی ویژه و خاصی با ایران دارد گفت: نظیر چنین پیوندی میان دو ملت ایران و اتریش را به ندرت می‌توان میان دیگر ملت‌ها دید. ما بیش از ۷۰۰ سال روابط مستند، بیش از ۵۰۰ سال مشارکت و ۱۶۰ سال روابط دیپلماتیک داریم. این امر چهارچوبی را برای به وجود آوردن روابط مبتنی بر اعتماد میان دو کشور به وجود می‌آورد.


سفیر کشور اتریش در ایران با قدردانی از تمامی پزشکان و پرستاران سراسر جهان خصوصا در ایران و اتریش اظهار داشت: کادر درمان با زحمات فرابشری خود جان انسان‌ها را نجات می‌دهند و متاسفانه خیلی از این پزشکان و پرستارها (در زمان شیوع کرنا) جان خود را در این راه از دست دادند. امشب به یاد آنان این برنامه اجرا می‌شود.

حسام ساختیان‌چی، تهیه‌کننده و کارگردان رویداد موسیقایی ایران و اتریش، نیز اظهار کرد: بسیار خوشحالم که به عنوان یک کارآفرین در حوزه موسیقی توانستم جمعی از هنرمندان ایرانی و بین‌المللی را همراه با یک تیم اجرای حرفه‌ای کنار هم جمع کنم تا شاهد برگزاری رویداد موسیقی مشترک بین دو کشور ایران و اتریش در زمان کم شدن اجراهای موسیقی به واسطه بیماری منحوس کووید ۱۹ باشیم تا از سویی هم هنرمندان نامی کشور به روزهای روشن امید داشته باشند و دیگر آن‌که بتوانیم زحمات عزیزان کادر درمان را اندکی جبران کنیم.

همچنین عبادرضا اسلامی، رییس فرهنگسرای نیاوران، در صحبت‌هایی با ذکر این مطلب که پس از تاسیس فرهنگستان خاورشناسی در وین و مدتی بعدتر تاسیس دارالفنون در ایران، تبادلات علمی، فرهنگی و آموزشی بین اتریش و ایران بسیار جدی‌تر از همیشه دنبال شد گفت که ارتباطات فرهنگی و هنری میان دو ملت ایران و اتریش سابقه‌دار و بلندمدت است.

در پایان این برنامه از طرف اتاق بازرگانی مشترک ایران و اتریش از عبادرضا اسلامی کولایی رییس فرهنگسرای نیاوران به خاطر حمایت و مشارکت در برگزاری این برنامه با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

نظرات

نظر خود را بگذارید