مصرف برق صنایع بزرگ کشور ۱۱ درصد افزایش یافت
سخنگوی صنعت برق از افزایش ۱۱ درصدی مصرف برق صنایع بزرگ در سال جاری خبر داد.

مصطفی رجبی مشهدی، با اشاره به اصلاح فرسودگی شبکه‌های برق، از افزایش سرعت عمل در بازسازی و نوسازی شبکه‌های فرسوده و برنامه‌ریزی و تأمین منابع لازم خبر داد که قطعی‌های محدود شبکه را کاهش می‌دهد.

وی توسعه شبکه‌ها و به مدار آوردن ۲۲۰۰ مگاوات نیروگاه را از اقدامات صنعت برق برای گذر از اوج مصرف تابستان ۹۹ عنوان کرد و گفت: افزایش ظرفیت نیروگاهی سرمایه گذاری بالایی نیاز دارد و نباید مسائل را با گران‌ترین روش‌ها حل کنیم از این رو در قالب برنامه‌های مدیریت بار، امسال ۲۹۶ هزار تفاهم‌نامه را عمدتاً با بخش‌های صنعتی، کشاورزی و تجاری برای کاهش مصرف در ساعات اوج بار که ۲۰۰ تا ۳۰۰ ساعت در سال را شامل می‌شود، به امضا رساندیم و خبر خوب رشد مصرف برق بخش‌های تولیدی کشور در سال جهش تولید است که در بخش صنایع بزرگ با ۱۱ درصد و در بخش کشاورزی با ۴ درصد افزایش همراه شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر محدودیت مصرف بخش‌های تولیدی کشور را بر اساس تفاهم‌نامه، با هماهنگی قبلی و بدون هرگونه اختلال در روند تولید عنوان کرد که به مشترکان همکار با برنامه اجازه می‌دهد در ساعات غیر اوج بار بیشتر از دیماند تخصیص یافته مصرف کنند که کاملاً مبتنی بر صرفه اقتصادی و منافع ملی و بدون خدشه به روند تولید است.

وی افزود: ممکن است به دلایلی نادر مانند بروز اتفاقات در شبکه، میزان ساعات همکاری تفاهم‌نامه‌ها افزایش یابد که خوشبختانه امسال هیچ موردی از خاموشی که نیاز باشد از قبل به مشترکان اطلاع دهیم نداشتیم و با اهتمام کارکنان صنعت برق، ارائه خدمات در شرایط گرما و کرونا به خوبی انجام شد.

رجبی مشهدی مدت همکاری مشترکان در قالب تفاهم‌نامه را اغلب تا ۱۵ شهریور عنوان کرد و گفت: با توجه به کاهش دما انتظار می‌رود برنامه‌های مدیریت بار طی هفته‌های آتی و با توجه به پایداری شبکه سراسری کاهش یابد.

نظرات

نظر خود را بگذارید