توصیه های مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه پاسداران
فرمانده کل سپاه گفت: سپاه میزان است؛ این میزان بودن سپاه درجه تفاضل اوست؛ یعنی اعتقاد ما این است که سپاه یک نهاد مرجع انقلابی است که نه تنها حافظ انقلاب، بلکه الهام‌بخش و الگوساز است.

با حضور فرمانده کل سپاه، جانشین، معاون هماهنگ‌کننده و تعدادی از معاونان فرماندهی کل در ستاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه جلسه مشترک هیئت رئیسه فرماندهی و نمایندگی برگزار شد.

سردار سرلشکر حسین سلامی در این جلسه با بیان اینکه سپاه یک نهاد منتظر جهاد نیست، اظهار داشت: در سپاه جهاد بی‎وقفه و غیرمنقطع جاری است. سپاه تنها نهادی است که از ابتدای تشکیل تا به امروز هرگز از جهاد خارج نشده است. این لباس جهاد بر اندام سپاه پوشیده است و آن طوری که روند رخدادها و حوادث عالم و به خصوص مواجهه انقلاب اسلامی با مستکبران نشان می‎دهد، این جهاد فعلاً پایان‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: سپاه یک شجره‎ای است برآمده از یک میدان گسترده از جهاد؛ اما نکته مهمی که وجود دارد این است که شکل این جهاد مدام تغییر می‌کند و هرچه زمان  پیش می‌رود، نقش خود پاسداران در استمرار این مسئله گسترش پیدا می‌کند و نقش سلاح‎ها کمتر می‌شود.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: ما آنچه که به عنوان تفاضل بین سپاه و سایر نیروهای مسلح متعارف در جهان می‎شناسیم، ابزار نیست؛ یعنی هیچ وقت ابزارهای ما معیار فضیلت ما نسبت به دیگران نیست.

وی با اشاره به اینکه قلب،‌ فؤاد، بصر و اذن سپاه است که آن را به عنوان یک هویت حقیقی منحصر به فرد از دیگران متمایز می‌کند، گفت: سپاه قلبی دارد که به وسیله آن می‌‏اندیشد؛ یعنی صاحب عقلانیت، اندیشه و تفکر و آن هم با ماهیت انقلابی و اعتقادی است. سپاه زبانی دارد که آن زبان، زبان اسلام و انقلاب است. سپاه انبساط‌دهنده عملیاتی تفکر راهبردی ولی فقیه است که در دامنه آن قله ایستاده و آن چشمه جوشان حکمت را بر کالبد جامعه و در درون خودش جاری می‎کند.

سردار سلامی ادامه داد: سپاه دارای گوشی است که می‎شنود؛ گوش سپاه به روی واقعیت‎ها بسته نیست؛ لذا یک قوه عاقله قوی، یک بصیرت عمیق، یک گوش شنوا وجود دارد و اینها خصوصیات یک موجود زنده‎ای است که در جست‌وجوی حقیقت است و به همین دلیل می‎توانیم سپاه را معیار مجسم حقیقت بدانیم.

نظرات

نظر خود را بگذارید