۷۸ درصد مردم اصفهان از ماسک استفاده می کنند
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه به طور کلی ۷۸ درصد مردم اصفهان از ماسک استفاده می کنند، گفت: در اصناف ۶۵ درصد، مترو ۱۰۰ درصد، سایر وسایل حمل و نقل عمومی ۷۰ درصد و بانک ها و ادارات ۹۰ درصد از ماسک استفاده می شود.

طاهره چنگیز در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا استان اصفهان، که عصر امروز (چهارشنبه_۲۲ مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: در هفته اخیر روند شیوع کرونا در استان نسبتا ثابت بوده، البته این روند در شهرهای استان متفاوت است.

وی با بیان اینکه کماکان وضعیت ۱۱ شهرستان استان قرمز است، گفت: وضعیت برخی شهرستان های نارنجی، قرمز و شهرستان های قرمز، نارنجی شدند و جابجایی کمی اتفاق افتاده است.

به گزارش ایسنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه وضعیت شهر اصفهان همچنان قرمز است، افزود: وضعیت شهرستان خمینی شهر و خوانسار قرمز شده، درحالی که وضعیت بویین و میاندشت که مدت ها سفید بود، نارنجی شده است.

وی با اعلام اینکه تعداد بیماران بستری کووید۱۹ در بیمارستان های استان (به غیر از کاشان و آران و بیدگل) در حال حاضر ۸۸۶ بیمار است، گفت: پذیرش های جدید بیماران در حال افزایش است، به طوری که شب گذشته ۱۴۵ بیمار جدید در بیمارستان های استان بستری شدند، درحالی که ۱۱۰ بیمار ترخیص شدند.

چنگیز با بیان اینکه در مجموع در بخش بستری بیماران کووید۱۹ وضعیت خوشایندی نداریم، گفت: عمیقأ نگران تجمعات مردمی هستیم.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه ظرف ۶ روز از ۱۱ تا ۱۷ مرداد از ۵۲ هزار محل تهیه و توزیع و طبخ مواد غذایی بازدید شد، تصریح کرد: به طور متوسط بیش از روزی هزار مورد بازرسی به عمل آمده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: از مجموع بازدیدهایی که به عمل آمد، ۵ هزار مورد وضعیت خوبی از نظر رعایت دستورالعمل های بهداشتی داشتند، ۱۰۸ مورد به مراجع قضایی معرفی و ۳۸ مورد پلمب شدند.

 وی در ادامه درصد استفاده از ماسک در همه اقشار را ۷۸ درصد اعلام و اظهار کرد: در اصناف ۶۵ درصد، مترو ۱۰۰ درصد، سایر وسایل حمل و نقل عمومی ۷۰ درصد و بانک ها و ادارات ۹۰ درصد از ماسک استفاده می شود.

چنگیز معضل فعلی را تجمعات پرازدحام به خصوص پارک ها و اماکن عمومی دانست و گفت: ما هیچ قدرتی برای الزام مردم به رعایت فاصله اجتماعی نداریم، تنها موردی که در مقطعی به ما کمک زیادی کرد ممنوعیت پارک اتومبیل در حاشیه رودخانه زاینده رود و نشستن در پارک ها بود.

نظرات

نظر خود را بگذارید