هیجان زدگی مردم در معاملات بورسی، ریسک بزرگ
کارشناس اقتصادی بیان کرد: پشتوانه بورس، نقدینگی بدون پشتوانه است؛ بورس و شاخص به سمت بالاست و قطعا اهداف بلندمدت و بالاتری دارد که این امر محصول همان نقدینگی است، لذا نقدینگی باید وارد بورس شود نه خرج طلا و ارز.

جواد حسینی در گفتگو با ایسنا گفت: در سال گذشته بورس شرایط بسیار متفاوتی داشت که می توان به وجود بازارهای موازی همانند بازار طلا و ارز اشاره کرد که در آن شرایط خیلی از اوقات بازار بورس عقب تر از سایر بازارها بود.
وی افزود: آن زمان اگر کسی سهمی را در بورس خریداری می‌کرد حتی در صورت عدم اطلاعات قطعا سود میکرد اما درحال حاضر شاخص بورس به دوره ای رسیده که اولا هر سهمی را نمی شود در هر قیمتی خرید، ثانیا برای خرید برای خرید و فروش سهام حتما باید از آموزش ها و اطلاعات لازم برخوردار بود.
این کارشناس بورسی تصریح کرد: همانطور که مردم برای حل پرونده های حقوقی خود به وکیل و دانش آموزان برای آمادگی شرکت در کنکور به مشاورتحصیلی مراجعه میکنند مردم برای سرمایه گذاری در بورس هم باید از مشاوران آگاه کمک بگیرند که متاسفانه این امراز سوی برخی هموطنان مبتدی در معمالات بورسی نادیده گرفته میشود.
حسینی در ادامه بیان کرد: پشتوانه بورس، نقدینگی بدون پشتوانه است؛ بورس و شاخص به سمت بالاست و قطعا اهداف بلندمدت و بالاتری دارد که این امر محصول همان نقدینگی است، لذا نقدینگی باید وارد بورس شود نه خرج طلا و ارز.
وی اضافه کرد: بازار بورس دارای پشتوانه ملی است و سرمایه گذاری در آن خصوصا در حال حاضر بسیار خوب است، اما مردم نباید ابزار اصلی زندگی خود از جمله طلا، خودرو و مسکن را برای سرمایه گذاری در بورس از بین ببرند چرا که در این صورت بورس و سوددهی آن هیچ تاثیر مثبتی برایشان نخواهد داشت.
این کارشناس بورس در پایان گفت: سرمایه گذاری در هر شرایطی نیازمند راهنمایی گرفتن از افرادی است که در زمینه معماملات بورسی اطلاعات و تجربه کافیس را داشته باشند و در غیر این صورت سرمایه گذاری در بازار بورس ریسک بزرگی است که ممکن است نتیجه ناخوشایندی داشته باشد.

نظرات

نظر خود را بگذارید