تبادل نیروی کار بین ایران و بلغارستان
وزیر کار ابراز امیدواری کرد تا هر چه سریع تر سند تبادل نیروی کار بین ایران و بلغارستان که در حال رایزنی است، به مرحله نهایی برسد.

محمد شریعتمداری در دیدار ویدئو کنفرانسی با «دنیستا ساچوا»، وزیر کار و سیاست‌های اجتماعی کشور بلغارستان اظهار داشت: به دنبال نظام‌مند کردن اعزام نیروی کار ماهر ایرانی به کشور بلغارستان هستیم.

وی با اشاره به تولید کیت‌های تشخیص کرونا از سوی فرهیختگان دانشگاهی در ایران، گفت: آمادگی داریم در صورت نیاز، این کیت‌ها را در اختیار بلغارستان قرار دهیم.

شریعتمداری ضمن تاکید بر ضرورت تبادل تجربیات دو کشور در حوزه‌های مشترک، از توجه و تلاش دولت بلغارستان در حل مشکلات رانندگان ایرانی در مرز این کشور با رومانی به دلیل ویروس کووید ۱۹ قدردانی کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تشریح برخی از اقدامات این وزارتخانه در روزهای شیوع بیماری کرونا به پرداخت ۲۳ هزار میلیارد تومان به ۲۳ میلیون خانوار ایرانی، شناسایی گروه‌های زیر خط فقر، فقیر و آسیب‌پذیر جامعه در پنج ماه و اختصاص مبلغ ۲۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان مستمری به خانوارهای یک تا پنج نفره اشاره کرد.

شریعتمداری افزود: همچنین گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه ایرانیان، افراد دارای مشاغل غیر رسمی و غیر بیمه جداگانه مورد توجه قرار گرفت و با شناسایی حدود چهار میلیون خانوار، به هر خانوار یک میلیون تومان پرداخت شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به راه اندازی سامانه بیکاری برای ثبت نام افرادی که به دلیل کرونا دچار بیکاری اجباری شده‌اند اشاره و تصریح کرد: این افراد در این سامانه ثبت‌نام کردند و تحت پوشش بیمه کرونایی قرار گرفتند. در این ایام، نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان ماهیانه برای این بیکاران واریز شده است.

اختصاص ۴۵ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی برای حفظ اشتغال موجود د

شریعتمداری در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه حفظ اشتغال موجود و حمایت از کارفرمایان نیز افزود: ۴۵ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی به این منظور اختصاص یافته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: به ازای هر نفر شاغل در این کارگاه‌ها، کارفرمایان می‌توانند از وام‌های ۱۲ و ۱۶ میلیون تومانی با نرخ تسهیلات بانکی تسهیلی برخوردار شوند.

نظرات

نظر خود را بگذارید