مخترعان و مبتکران حوزه مقابله با کرونا حمایت می‌شوند
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ایلام گفت: از طرح های علمی و اختراعی بسیجان در حد توان حمایت می شود.

«محمود علیپور» در در مراسم رونمایی از ۲ طرح اختراعی بسیجیان ایلامی، اظهار کرد: در زمینه مبارزه با ویروس کرونا قبلا ۲ طرح در استان افتتاح شده بود و امروز نیز ۲ طرح اختراعی در استان با حمایت بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ایلام به بهره برداری رسید و خوشبختانه جوانان مبتکر و مخترع بسیجی استان ایلام  در حوزه مبارزه با کرونا دستاوردهای بسیار خوبی را کسب کرده‌اند.

وی تصریح کرد: دستگاه  ضدعفونی کننده دست به صورت هوشمند با ماده مصرفی آب  که طی فرایند خاصی با بهره گیری از گاز ازن  به عنوان یکی از ضدعفونی کننده های قوی توسط بسیجیان مخترع استان ساخته شده است که این دستگاه در حال تجاری سازی است و سفارشات بسیار زیادی را نیز از دستگاه های اجرایی و حتی کشور عراق داشته است.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ایلام تصریح کرد:  اختراع دیگر طرح ماشین دست ساز است که برای  ضدعفونی کردن مناطق صعب‌العبور و  معابر عمومی می تواند مورد استفاده قرار گیرد و همچنین این خودرو می تواند در زلزله و جابجایی افراد نیز کاربرد داشته باشد.

علیپور با اشاره به تشکیل و راه اندازی پایگاه های علمی در سطح استان با محوریت مساجد، گفت: این پایگاه های علمی در حال حاضر در سطح استان به منظور شناسایی و حمایت از ایده ها و طرح های فناورانه با قابلیت تجاری سازی در تمامی شهرها و روستاهای استان مشغول به فعالیت هستند.

وی تصریح کرد:  برنامه ریزی های لازم در زمینه تکمیل بانک های اطلاعاتی، تشکیل کارگروه های تخصصی، برگزاری همایش ها و جشنواره ها، کارگاه های تخصصی جهت توانمندسازی استعدادهای برتر و مخترعین استان در دستور کار قرار گرفته است.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ایلام با اشاره به اینکه از طرح های علمی و اختراعی در حد توان حمایت می شود، تاکید کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده شاهد استقبال جامعه جوان و با استعداد استان در زمینه ابتکارات و اختراعات با ویژگی  تجاری سازی هستیم که این امر زمینه ساز رفع نیاز داخل در بسیاری از عرصه ها را فراهم خواهد کرد.

نظرات

نظر خود را بگذارید