مداحی که به فرمانده «کودکستان» معروف بود
خبر شهادت محسن در منطقه خصوصاً در لشکر محمد رسول الله (ص) پیچید. او فرمانده‌ «دسته‌ اخلاص» از «گروهان۱، گردان حمزه» این لشکر بود.

محسن گلستانی درسال ۱۳۴۰ در محله‌ای به نام شهرستانک از توابع شهریار در ۲۶ کلیومتری جاده ساوه متولد شد. در دو سالگی همراه با پدر و مادر به چهاردانگه در ۱۲ کیلومتری جاده ساوه نقل مکان کرده و زندگی را در آنجا شروع کرد. در هفت سالگی راهی مدرسه شد و در تمام دوره‌ ابتدایی جزو شاگردان ممتاز به حساب می آمد.

بعد از دوره ابتدایی برای کمک به خانواده مشغول به کار شد در حالی که از آموزش و پرورش برایشان تشویق نامه آمده بود و همه‌ معلمان اصرار داشتند که باید به درس خود ادامه دهد، محسن از آنجا که دلسوز خانواده بود تصمیم گرفت که درکنار تحصیل، مشغول به کار شود. او در ۱۲ سالگی به شرکت پشم بافی جهان رفت، طی دو سال کار کردن نتوانست به تحصیلاتش ادامه دهد به همین خاطر از شرکت بیرون آمد و به نقاشی ماشین پرداخت.


محسن در مدت سه سال استاد نقاشی شد و مشتریان زیادی پیدا کرد و با وجود مشغله‌های کاری زیاد و استراحت کم بازهم شاگرد ممتاز بود. در زمینه‌ ورزش هم درفوتبال مهارت بسیار زیادی داشت. پس از آن به خدمت مقدس سربازی که با شروع جنگ تحمیلی همراه بود رفت. پس از دوره‌ آموزشی داوطلبانه به کردستان رفت و تا پایان خدمت در سردشت (منطقه‌ی پاک سازی شده) مشغول به خدمت و فعالیتهای مذهبی اعم از برگزاری کلاس مداحی قرآن و اخلاق شد، به همین خاطر چندین بار مورد حمله منافقین و کومله دمکرات قرار گرفت.


بعد از پایان خدمت برای رفتن به جبهه به عنوان بسیجی ثبت نام کرد و زمانی که اقوام به او گفتند که شما وظیفه خود را انجام داده اید در جواب گفت: «آن دو سال هرچقدر هم که سخت بود وظیفه هر فرد ایرانی است که برود و اما اگر داوطلبانه و عاشقانه برای جهاد به میدان برود اجر و پاداشی جدا دارد».

نظرات

نظر خود را بگذارید