محرم امسال تائید عقلانیت جمعی است
«عقلانیت جمعی» و «مسوولیت‌پذیری ایرانیان» مهم ترین ویژگی های نمود یافته در عزاداری های محرم کرونایی امسال بود که در رشته توییت معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری، از پیام قدردانی رییس جمهوری منعکس شد.

علیرضا معزی» در حساب کابری خود در توییتر نوشت: رییس جمهور با صدور پیامی از برگزار کنندگان هیئات، وعاظ، مداحان و عزاداران حضرت سیدالشهدا در برگزاری با شکوه مراسم های سوگواری با رعایت پروتکل های بهداشتی قدردانی کرد. محرم، ظرفیت فرهنگی بی‌پایانی است برای بالندگی معنوی ایرانیان، ظرفیتی مانا که می‌تواند پیشران ایران‌ به سوی «جامعه‌ای حق‌مدار و حقیقت‌جو» باشد.

در بخش دیگری از توییت معزی از سخنان رییس جمهوری می خوانیم: این فخر ماست که هر ساله، حماسه‌ای یگانه را مرور می‌کنیم، ایستادگی در برابر ظالم را ارج می‌نهیم، بر مظلوم می‌گرییم و می‌آموزیم که رستگاری جز «آزادگی» نیست.

در ادامه توییت معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری، بخش دیگری از پیام رییس جمهوری آمده است: «این از افتخارات یک ملت است که بزرگترین آیین‌ها، فراگیرترین مراسمات و پرشکوه‌ترین حضور جمعی‌اش، کُرنش راستین آن ملت در برابر آزادگی باشد. شکوه آیین‌های عاشورایی نه فقط در تجمعات متراکم، نه فقط در صف‌های طولانی و نه فقط در پرشماری مراسمات پرجمعیت که در خلاقیت و ایده‌هایی است که می‌خواهد در هر شرایط و در هر زمانه‌ای، یاد سالار شهیدان را در دل و زبان داشته باشند. محرّم امسال، جلوه‌ای پرشکوه از نهایت دلدادگی عزاداران حسین(ع) بود؛ آن هنگام که در مجاهدتی نوآورانه، مجالس کوچک و محلی را به کوچه‌ها بردند، مجالس بزرگ و نامدار را «برخط» به خانه‌ها آوردند و مجالس روضه و سینه‌زنی در فضای باز را به زینت نظم و فاصله آراستند.

در ادامه رشته توییت معزی می خوانیم: « دقیق‌ترین تصاویر از رعایت فاصله‌گذاری در حافظه‌ی جمعی ما تصاویری است که از عزاداری‌های امسال بر جای خواهد ماند. خاضعانه قدردان و ارج‌گذار تمام بانیان مجالس و گردانندگان هیئات مذهبی هستم آنانکه به شایستگی «امانت‌داری» کردند و بر حفظ جان عاشقان امام حسین(ع) اهتمام ورزیدند که چه چیز ارجمندتر از «زندگی» و «جان انسان». جامعه‌ی مدنیِ مذهبی ما، در «دیگرخواهی»، «رواداری» و «مسؤولیت‌پذیری»، خوش درخشید و این بی‌گمان «سرمایه‌ای برای آینده‌ی ایران» است.

معزی به نقل از پیام رییس جمهوری تصریح کرده است: محرم نیز به مانند «نوروز» و «رمضان» امسال، مجالی برای بروز «عقلانیت جمعی» و «مسؤولیت‌پذیری ایرانیان» شد؛ روزهای سختی گذشت و روزهای سختی می‌گذرد اما اندوخته‌ی مدنی و معنوی ما از این هنگامه‌های دشوار، ایران را در پیمودن مسیر توانمندتر خواهد ساخت.

نظرات

نظر خود را بگذارید