قالیباف: هر جا محرومیت وجود دارد برای رفع آن اقدام می‌شود
قالیباف گفت: کاملا شفاف و روشن عنوان می‌کنیم هر جا محرومیت وجود دارد، وظیفه رسیدگی برای رفع آن در بُعد قانونگذاری و نظارتی انجام خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی از راه اندازی سایتی خبر داد که در آن اطلاعات مربوط به نظارت میدانی خوزستان قرار خواهد گرفت تا در معرض مشاهده و رصد مردم قرار گیرد. وی همچنین تاکید کرد که مسائل و مشکلات خوزستان از ۴۰ روز قبل در جلسات متعدد با وزارتخانه های مختلف، استانداری، مجمع نمایندگان و کمیسیون های مختلف مجلس بررسی شده است.

به گزارش ایسنا، نشست نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان عصر روز (جمعه ۱۴ شهریور) با حضور محمدباقر قالیباف، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، نمایندگان حوزه‌های انتخابیه استان و جمعی از مسئولان و مدیران استان برگزار شد.

محمدباقر قالیباف در این نشست، گفت: نخستین سفر نظارتی مجلس یازدهم با جمعی از همکاران از جمله رئیس دیوان محاسبات، روسای کمیسیون‌های عمران و انرژی، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی و نمایندگان استان خوزستان انجام شد.

رسیدگی به محرومان و مستضعفان سرلوحه کار مجلس یازدهم

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خون پاک بهترین جوانان در استان خوزستان بر زمین ریخته، لذا این سرزمین محل ایثار، شهادت و شهامت است، تصریح کرد: در مجلس یازدهم به مردم قول دادیم که نمایندگی همه آنها را در مجلس برعهده بگیریم، از این رو هر تصمیمی که اتخاذ شود، از هموطنان ساکن در دورترین روستا تا کلانشهرها ذی‌نفع آن هستند؛ البته اولویت رسیدگی به محرومان و مستضعفین سرلوحه کار ما قرار دارد.

وی تصریح کرد: کاملا شفاف و روشن عنوان می‌کنیم هر جا محرومیت وجود دارد، وظیفه رسیدگی برای رفع آن در بُعد قانونگذاری و نظارتی انجام خواهد شد.

قالیباف بیان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند «خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرده است»، از این رو ما نیز برای توجه به این سرزمین دین برعهده داریم، زیرا باید اقرار کرد خوزستان به طور شایسته مورد توجه قرار نگرفته است.

مسئولان باید بدون واسطه با مردم صحبت کنند

رئیس قوه مقننه کشورمان با اشاره به اینکه در نظارت میدانی بر استان خوزستان برخی افراد نکاتی را نسبت به رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی عنوان کردند، تصریح کرد: نمی‌شود با مردم حرف نزد؛ در شب‌های عملیات و حتی میدان آموزش باید با رزمندگان حرف می‌زدیم و اگر رزمنده‌ای فرمانده را در کنار خود نمی‌دید، احساس امنیت نمی‌کرد؛ بنابراین وقتی قول دادیم با مردم زندگی کنیم، باید با آنها حرف بزنیم.

وی گفت: مشکلات و تضاد دو موضوعی است که مردم این سرزمین را رنج می‌دهد، به عنوان مثال در نظارت میدانی از برخی مناطق مانند شهرک طالقانی و شهرک بعثت، مردم دغدغه‌هایی را مطرح کردند که بیانگر موضوع یاد شده است.

نظرات

نظر خود را بگذارید