رشد قیمت خودروها در سایه قیمت‌سازی سایت‌ها
بررسی امروز قیمت خودرو در بازار تهران و مقایسه آن با روز چهارشنبه هفته گذشته (پنجم شهریورماه) حاکی از رشد قیمت‌ها در اکثر خودروهای داخلی و همچنین خودروهای مونتاژی است. رشدی که کارشناسان، قیمت‌سازی‌های غیرواقعی در فضای مجازی را یکی از دلایل آن بر می‌شمرند.

«سعید موتمنی»، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی پایتخت امروز (یکشنبه) در این زمینه به ایرنا گفت: هرچند از حدود سه هفته پیش شیب ملایم رشد قیمت های خودرو را شاهد بودیم، اما این رشد پس از تعطیلات ایام تاسوعا و عاشورا شدت گرفته است.

وی، یکی از دلایل اصلی رشد قیمت‌ها را نبود سقف قیمتی در بازار عنوان کرد و افزود: نوسانات ارزی و قیمت‌سازی‌های برخی افراد در فضای مجازی با قیمت های غیر واقعی بر نوسانات دامن زده است.

موتمنی خاطرنشان‌کرد:‌ وضعیت به گونه‌ای است که در نمایشگاه‌ها، خودروی ایرانی برای فروش وجود ندارد و معاملات بیشتر در فضای مجازی انجام می‌شود.

با این حال کارشناسان می‌گویند: بازار همچون هفته‌های قببل در رکود کامل است و در عمل به‌جز افرادی که نیاز به پول یا خودرو دارند، فروشنده یا خریدار واقعی در بازار نبوده و هیچ خرید و فروشی انجام نمی‌شود.

محصولات ایران خودرو

امروز در گروه ایران خودرو، هر دستگاه سمند ال. ایکس با افزایش ۱۸ میلیون تومانی نسبت به چهارشنبه هفته گذشته ۱۷۰ میلیون تومان، سمند سورن با رشد ۱۵ میلیون تومانی به ۲۱۲ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی. ال. ایکس با رشد ۱۴.۵ میلیون تومانی به ۱۶۶ میلیون تومان، پژو پارس معمولی با رشد ۱۴ میلیون تومانی به ۱۹۷ میلیون تومان و پژو پارس با موتور ‌تی.یو۵ با رشد ۱۳ میلیون تومانی به ۲۳۰ میلیون تومان قیمت خورد.

همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با رشد ۱۳ میلیون تومانی به ۱۸۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با رشد ۱۵ میلیون تومانی به ۲۲۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوق دار با رشد ۱۷ میلیون تومانی به ۲۱۵ میلیون تومان، رانا با افزایش ۱۵ میلیون تومانی ۱۸۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ با دنده دستی با رشد ۱۷ میلیون تومانی ۲۵۶ میلیون تومان، نوع اتومات آن با رشد ۴۳ میلیون تومانی ۳۷۵ میلیون تومان، دنا معمولی با رشد ۱۷ میلیون تومانی ۲۴۷ میلیون تومان و هر دستگاه دنا پلاس با رشد ۱۴ میلیون تومانی ۲۸۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

محصولات سایپا

در گروه سایپا، هر دستگاه پراید ۱۱۱ با رشد ۹ میلیون تومانی ۱۰۴ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ با رشد ۱۲ میلیون تومانی به ۹۵ میلیون تومان، پراید ۱۳۲ با رشد ۱۲ میلیون تومانی به ۹۶ میلیون تومان و تیبا صندوق‌دار با رشد ۱۶ میلیون تومانی ۱۱۳ میلیون تومان تعیین قیمت شد.

همچنین تیبا ۲ با رشد ۱۳ میلیون تومانی به ۱۲۴ میلیون تومان، ساینا با رشد ۱۳ میلیون تومانی ۱۲۵ میلیون تومان و هر دستگاه کوئیک ۱۳۷ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

خودروهای مونتاژی

در دسته مونتاژی ها افزایش قیمت بیشتری را شاهد هستیم، به طوری که هر دستگاه هایما اس ۷ ایران خودرو با رشد ۲۵ میلیون تومانی نسبت به چهارشنبه گذشته به ۶۳۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

امروز همچنین هر دستگاه سراتو با رشد ۲۵ میلیون تومانی به ۶۶۵ میلیون تومان، سیتروئن سی ۳ با رشد ۱۰ میلیون تومانی به ۷۹۵ میلیون تومان، جک اس ۵ کرمان موتور با افزایش ۳۶ میلیون تومانی ۶۲۵ میلیون تومان، هر دستگاه رنو ساندرو استپ وی با رشد ۴۰ میلیون تومانی به ۴۵۵ میلیون تومان و هر دستگاه پژو ۲۰۰۸ به ۷۸۷ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

نظرات

نظر خود را بگذارید