وزیر دفاع ترکیه: به تعهدات خود نسبت به ناتو پایبند بوده و هستیم
وزیر دفاع ترکیه در دیدار با رئیس کمیته نظامی ضمن استقبال از دعوت دبیرکل ناتو بر ضرورت برخورد عقلانی و متناسب با روح هم‌پیمانی سایر کشورها تاکید کرد.

وزارت دفاع ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه ژنرال استوارت پیچ٬ رئیس کمیته نظامی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را در آنکارا به حضور پذیرفت.

براساس این گزارش، آکار و پیچ پیرامون تحولات مدیترانه شرقی، اقدام ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو و سایر موارد مربوط به این سازمان گفت‌وگو کردند.

آکار در دیدار با پیچ ضمن استقبال از دعوت دبیرکل ناتو، افزود: ترکیه طرفدار رویکردی است که حقوق تمامی کشورهای همسایه در ساحل مدیترانه شرقی مطابق با قوانین بین‌الملل قابل نظارت، حل مشکلات بر اساس حقوق بین‌الملل، توافق‌های دوجانبه بوده و برای روابط همسایگی خوب و مبتنی بر گفتمان و مذاکره اهمیت قائل است.

وزیر دفاع ترکیه همچنین بر ضرورت برخورد عقلانی و متناسب با روح هم‌پیمانی سایر کشورها تاکید کرده و گفت: امروز نیز همانند گذشته، برای دفاع از حقوق و منافع خود در زمینه «وطن آبی» از جمله قبرس عزم راسخ داشته و از اقتدار لازم برای آن برخورداریم. ترکیه تاکنون به تعهدات خود نسبت به ناتو تمام و کمال پایبند بوده و از این به بعد نیز خواهد بود. 

نظرات

نظر خود را بگذارید