ماجرای تازه سفارت ایتالیا و صدور روادید
بخش کنسولی سفارت ایتالیا در تهران با بیان این که درخواست برای تعیین وقت مصاحبه بسیار بیشتر از ظرفیت روزانه موجود است، تاکید کرد: سفارت ایتالیا قادر به پذیرش و پردازش تعداد بسیار کمتری از درخواست‌های روادید خواهد بود.

مرزهای دوستی ایران و ترکیه قریب به چهار قرن محل تلاقی مشارکت و همکاری‌های سودمند و گسترده میان مردمان دو کشور بوده است. این پیوندها در سال‌های اخیر به واسطه اراده مقامات عالی دو کشور بیش از گذشته تعمیق یافته و به خصوص در بعد اقتصادی چشم‌انداز روشن و قابل رشدی را برای توسعه مبادلات اقتصادی فی‌مابین تا سقف ۳۰ میلیارد یورو ترسیم کرده است.  

این فرایند و مجموعه تصمیم‌سازی مشترک استراتژیک میان ایران و ترکیه در نشست‌های منظم روسای جمهوری در شورایی بنام شورای عالی همکاری‌های راهبردی بررسی، مورد تایید و تصویب قرار گرفته است. تصمیماتی که به واقع بنیان و مسیر تعیین کننده برد- برد همه‌جانبه برای ایجاد فصل نوین همکاری‌های مشترک میان دو دوست و همسایه را در جهت توسعه روابط سازنده، رقم خواهد زد.

با یادآوری اینکه پنجمین نشست شورای عالی همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۸ ( ۲۹ آذر ۱۳۹۷) در آنکارای ترکیه برگزار شد، ششمین دور برای برگزاری در تهران برنامه ریزی شد که بدلیل پاندمی کرونا و بنا به اراده دو طرف این نشست هم زمان به شکل ویدئویی، برگزار و تصمیمات نشست منشاء تاثیر و اقدام طرفین تا اجلاس آتی خواهد بود.

از آخرین نشست شورای هماهنگی راهبردی تاکنون تحولات بسیاری در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی به وقوع پیوسته است و بنا به تاثیر این وقایع بخش مهمی از انتظارات روسای جمهوری برای توسعه همکاری‌ها محقق نشده است.

 ششمین نشست فرصتی مهم است که ضمن تمرکز بر کم و کیف اجرای مصوبات، دستاوردها و آنچه در گذشته به وقوع پیوسته، به عملیاتی کردن تصمیمات مهم رهنمون شده و چاره‌اندیشی و کارگشایی‌ها روند کار را تسریع کند.  

 انتظار می‌رود بخش مهمی از فرایند تصمیم‌سازی در ششمین نشست به ویژه با توجه به بروز پاندمی کرونا (که باعث مشکلاتی در امر پیشبرد سریع مصوبات گذشته این شورا نیز شده است) به اتخاذ تصمیمات مهم جهت تسریع در حل و فصل و رفع فوری موانع پیش رو اختصاص یابد.

نظرات

نظر خود را بگذارید