هنگ‌کنگ در پرونده ۱۲ بازداشتی دخالت نمی‌کند
دولت هنگ‌کنگ در عدم پذیرش دخالت در دستگیری ۱۲ شهروندی که به دنبال فرار به تایوان از طریق دریا بودند، با وجود درخواست خانواده‌های آن‌ها برای کمک، ایستادگی کرد و گفت این جنایت تحت صلاحیت قضایی چین اتفاق افتاده است.

مقامات هنگ‌کنگ در بیانیه‌ای اواخر روز یکشنبه اعلام کردند از خانواده‌های شهروندانی که ماه گذشته توسط نیروهای انتظامی چین بعد از تلاش برای فرار به تایوان دستگیر شده‌اند، درخواست کمک دریافت کرده‌اند.

چین روز یکشنبه برچسب "جدایی‌طلبان" را بر این گروه نهاد.

دولت هنگ‌کنگ اظهار کرد: جرم مربوطه تحت صلاحیت قضایی چین اتفاق افتاده است و دولت منطقه ویژه اداری به آن احترام می‌گذارد و در اقدامات اجرای قانون دخالت نخواهد کرد.

دولت هنگ‌کنگ افزود که این گروه مظنون به ارتکاب "جرایم کیفری متعدد" در هنگ‌کنگ بود و از خانواده‌ها خواست از سرویس مشاوره قانونی رایگان که فراهم شده، استفاده کنند.

این اظهارات یک روز پس از آن مطرح شد که اقوام بازداشت‌شدگان یک کنفرانس خبری در هنگ‌کنگ برگزار کردند و خواستار بازگشت فوری ۱۲ نفری شدند که توسط گارد ساحلی گوانگ‌دانگ در ۲۳ اوت (۲۴ مرداد)، در قایقی به مقصد تایوان ردیابی شده بودند.

خانواده‌های آن‌ها که به منظور شناسایی نشدن هویت‌شان خود را با ماسک و کلاه پوشانده بودند، درخواست کردند دستگیرشدگان اجازه مشورت با وکیلان انتخابی خودشان و نه منتخب دولت چین، داشته و قادر به تماس با اقوام خود در هنگ‌کنگ باشند.

نظرات

نظر خود را بگذارید