واکنش هادی العامری به برنامه تغییرات نخست وزیر عراق
هادی العامری رهبر ائتلاف الفتح در پارلمان عراق به تغییرات گسترده نخست وزیر عراق در دستگاه‌های مالی و اقتصادی این کشور واکنش نشان داد.

العامری در بیانیه‌ای که در اختیار پایگاه خبری "المعلومه" عراق قرار گرفت، اعلام کرد این رتبه‌بندی شغلی خاصی که امروز دستورش صادر و در مورد آنها صحبت‌های زیادی به عنوان بازگشت به سیستم سهم‌خواهی مطرح شد، ائتلاف الفتح خود را مبرا از این اظهارات می‌داند و از آن هیچ اطلاعی ندارد.

وی تصریح کرد: ائتلاف الفتح از همان آغاز مکرر اعلام کرده است که تنها دو خواسته از دولت دارد: نخست جدول زمانبندی برای خروج نیروهای آمریکایی در اولین فرصت و دوم بازگشت دوباره اعتبار دولت و ایجاد فضای مناسب برای برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و عادلانه و بدور از آن که این انتخابات تحت تأثیر نفوذ پول و  و زور اسلحه قرار گیرد.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق که با شعار مبارزه با فساد فعالیت خود را آغاز کرد ، پس از تغییرات گسترده در ابتدای کار دولت در حوزه  امنیتی و نظامی، امروز (دوشنبه)  در بخش‌های مهم مالی و اقتصادی دست به تغییر و تحول و انتصاب افراد جدیدی زد و شماری از مقام‌های این بخشها را برکنار کرد.

مهمترین این تغییرها مربوط به برکناری «علی العلاق» رییس بانک مرکزی است که در شش سال گذشته ریاست مهمترین نهاد پولی و مالی این کشور را برعهده داشته است.
الکاظمی امروز در حکمی «مصطفی غالب» مدیرکل پیشین امور حقوقی در بانک مرکزی را به عنوان رییس جدید این بانک انتخاب کرد.
نخست‌وزیر عراق همچنین یک زن را به عنوان رییس «هیات ملی سرمایه‌گذاری» این کشور منصوب کرد.
طبق حکم الکاظمی، «سهی داود الیاس النجار» به سمت رییس هیات ملی سرمایه‌گذاری ،مهمترین نهاد سیاستگذاری سرمایه‌گذاری این کشور برگزید.

نظرات

نظر خود را بگذارید