آمریکا مانند یک جهان سومی دچار آشوب شده است
رییس صداوسیما از آمریکا به عنوان کشور مفلوکی یاد کرد که امروز مانند یک جهان سومی دچار آشوب و شورش شده است.

آیین رونمایی از آثار رادیویی پاسداشت مقام شهید و تقدیر از برنامه‌سازان منتخب دفاع مقدس با حضور عبدالعلی علی‌عسکری رییس صداوسیما، سید مجید هاشمی دانا مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس، حمیدرضا شاه‌آبادی معاون صدا، یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سهیلی جانشین سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از خانواده شهدا، برنامه‌سازان و هنرمندان صدا امروز، ۲۶ شهریور ماه برگزار شد.

رئیس صداوسیما که در این مراسم حضور پیدا کرده بود، گفت:‌ درست است که دفاع مقدس خسارت بار بود و خسارتی برای ما داشت اما دارای برکات فراوانی هم بود.
وی اضافه کرد: انسان های فداکار برای این مرز و بوم به سمت جبهه ها رفتند و نگذاشتند در این جنگ شکست بخوریم و برای اولین بار در چند قرن گذشته که استعمار پیدا شده بود، ایران اثبات کرد بدون هیچ کمکی لیاقت صلابت و استحکام دارد و منشأ اقتدار و قوت و مقاومت شد.
علی عسکری  تصریح کرد: قله این عظمت و ایستادگی در وجود مردانی بود که به جبهه ها رفتند و مردمی که با بصیرت و دانش سختیها را تحمل کردند. این دستاوردی بود که کشور ما بتواند سختی ها را تحمل کند و همه اینها از برکات مقاومتی است که فراهم شد. قله این برکات شهدا هستند که از همه دلبستگی ها دل کندند و به جبهه ها روانه شدند.

علی عسکری یادآور شد: ببینید بعد از جنگ چه تحولاتی بود تا این اواخر که آمریکا، اسراییل و مرتجعین منطقه دست به یکی کردند و داعش را تشکیل دادند. اینها قصد داشت داشتند این منطقه را فتح کنند و در اختیار آمریکا و صهیونیزم قرار دهند. اگر نبود مقاومت جوانان ما معلوم نبود امروز وضع کشور چه بود آنها مردم را در سوریه برای آزادی و معیشت تحریک میکردند. این فتنه آمریکایی ها بود که برای عقب نگه داشتن ممالک اسلامی در نظر داشتند.


وی افزود: کسی جرأت نداشت با آنها مقابله کند و فقط جوانان ملت ایران که ریشه شجاعتشان به دفاع مقدس می رسید این جرأت را داشتند و با فرماندهی حاج قاسم سلیمانی بر آن مثلث شوم آمریکا، صهیونیزم و مرتجعین منطقه غلبه کردند. هرچند آمریکا و دیگران به دنبال بازسازی آن اتفاق هستند و باید مراقب بود. این سردار بزرگ و یاران او موفق شدند بر این اتفاقات غلبه کنند. بعد از آن حاج قاسم سلیمانی به دست شقی ترین انسان روزگار به شهادت رسید و حجم عاطفه مردم را برای شهید سلیمانی دیدید.

نظرات

نظر خود را بگذارید