دونالد ترامپ و حکایت ملا نصرالدین
هشدار دونالد ترامپ در تهدید ایران به واکنش هزار برابر به ترور سفیر کشورش در آفریقای جنوبی، یادآور ضرب‌المثل باور شایعه آش دادن توسط شخصیت فکاهی ملا نصرالدین است.

در شرایطی که کمتر از ۵۰ روز به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مانده است، دونالد ترامپ در واکنش به شایعه منتشره در یک نشریه آمریکایی، در پیامی توئیتری به ایران هشدار داده که هر اقدامی علیه منافع این کشور را با واکنشی «هزار برابر شدیدتر» پاسخ خواهد داد. او بدون ذکر نام، به گزارش رسانه‌ها استناد کرده که طبق آن «ایران ممکن است در حال طرح‌ریزی برای یک قتل هدفمند و یا حمله به آمریکا باشد» تا به گفته او انتقام کشتن سردار شهید قاسم سلیمانی را بگیرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد تنها گزارش رسانه‌ای در این زمینه مربوط به نشریه آمریکایی پلیتیکو است که آن هم ادعای خود را به نقل از گزارش «دستگاه‌های اطلاعاتی ایالات متحده» مطرح کرده و تیترش را نیز به نقل از منابع رسمی (Officials) زده و نوشته بود: گزارش دستگاه‌های اطلاعاتی ایالات متحده مدعی است که ایران، به‌ انتقام کشته ‌شدن قاسم سلیمانی، فرماندهٔ سپاه قدس در نظر دارد لانا مارکس، سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی را بکشد.

این ادعای به قدری بی پایه و مضحک بوده که حتی بی‌بی‌سی هم در خبر خود نوشته، پولیتیکو چنین ادعایی مطرح کرده و ترامپ هم به این ادعای مطرح شده در رسانه‌ها، واکنش نشان داده است.

نظرات

نظر خود را بگذارید