تجهیز پایتخت به سامانه‌ پایش برف
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از نصب سامانه‌های پایش برف در پایتخت خبر داد.

رضا کرمی محمدی در این‌باره گفت: در راستای تحقق اولویت‌ها و توسعه سامانه های پیش بینی و پایش مخاطرات هشدار جوی نظیر سامانه پیش بینی و هشدار سیل، طوفان و ... . طرح خرید و راه اندازی تجهیزات پایش ارتفاع برف نیز از سال گذشته در دستور کار سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در همین راستا نیز  نقاط اولویت دار از جهت مخاطره برف و یخبندان در محدوده شمالی شهر تهران شناسایی شده است، افزود: در همین راستا نیز چهار دستگاه پایش ارتفاع برف خریداری شده که دستگاه‌ها تا اوایل پاییز با همکاری سازمان‌های مرتبط نصب و راه اندازی خواهد شد.

به گفته کرمی‌محمدی، با توجه به اثرات ناشی از تغییرات اقلیمی در سال های اخیر نظیر برف سنگین سال گذشته که مشکلاتی را هم ایجاد کرده بود، موضوع پیش بینی و پایش نزولات جوی و اثرات آن از دغدغه های مدیریت بحران شهر تهران است و سامانه نیز بر همین راستا اجرایی شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی احتمال وقوع برف سنگین در اولویت برنامه ریزی سازمان قراردارد و با استفاده از تجهیزات مربوطه و دانش فنی متخصصان این حوزه، نسبت به پیش آگاهی مجموعه مدیریت شهری در این زمینه اقدام خواهد شد.

نظرات

نظر خود را بگذارید