درخواست اعراب برای استقرار ۳ میلیون فلسطینی در عراق
سفیر فلسطین در بغداد فاش کرد که تشکیلات خودگران درخواست اسکان سه میلیون فلسطینی را در مناطق غربی استان الانبار عراق و صحرای سینا رد کرده است.

العقل در گفت و گو با خبرگزاری المعلومه اظهار کرد که کشورهای عرب منطقه از ما درخواست کردند تا سه میلیون فلسطینی در چارچوب معامله قرن در الانبار و صحرای سینا مستقر شوند، اما طرف فلسطینی این پیشنهاد را رد کرد و ترجیح داد همه فلسطینی ها در کشور خود بمانند.

وی گفت که فلسطینی ها، هیچ پیشنهاد جایگزینی را برای وطن خود نخواهند پذیرفت.

دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا (۸ بهمن ۹۸) در یک نشست خبری همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از آنچه او معامله قرن خواند، رونمایی کرد.

بر اساس بندهای طرح معامله قرن که در واشنگتن رونمایی شد ۴۰ درصد زمین‌های کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی اشغال و مقاومت فلسطین خلع سلاح خواهد شد. شهر قدس پایتخت رژیم اسراییل خواهد بود و بخش‌هایی از کرانه باختری که در آن ها شهرک‌های یهودی نشین ساخته شده به این رژیم الحاق می شود.

همچنین آوارگان فلسطینی حق بازگشت به سرزمین خود را ندارند و باید در کشورهای میزبان، اسکان دائم شوند.

بسیاری از تحلیل‌گران منطقه معتقدند، طرح ننگین معامله قرن مانند دیگر توافق های صلح در ارتباط با فلسطین اشغالی قبل از تولد مرده است چرا که حق و حقوق مردم مظلوم فلسطین در آن رعایت نشده و آنان با وجود گذشت ۷۰ سال از اشغال بر بازپس گیری حق خود تاکید دارند.

نظرات

نظر خود را بگذارید