قرنطینه مانع برگزاری تظاهرات ضد نتانیاهو در قدس نشد
هزاران معترض یکشنبه شب با وجود قرنطینه کامل سرزمین‌های اشغالی مجدداً در قدس اشغالی گردهم آمدند و خواستار استعفای "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی شدند که متهم به فساد مالی، اختلاس در بودجه و نقض اعتماد در پرونده‌های بسیاری است.

صدها تن دیگر نیز در قیصریه مقابل منزل شخصی نتانیاهو و چهار راه‌های سراسر سرزمین‌های اشغالی دست به اعتراض زدند.

در حاشیه تجمع مقابل محل اقامت رسمی نتانیاهو، درگیری میان پلیس و گروهی از تظاهرکنندگان رخ داد که پلیس رژیم صهیونیستی مدعی زخمی شدن دو تن از نیروهای خود شد.

نتانیاهو متهم به فساد، اختلاس و خیانت در اعتماد در پرونده‌های بسیاری بوده و تنها نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که در تاریخ نامشروع این رژیم در طول دوران حکمرانی‌اش متهم به این گونه جرایم است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همسرش به اتهام فساد چندین بار تحت بازجویی قرار گرفته‌اند، پرونده‌هایی که در رسانه‌ها به «پرونده ۱۰۰۰»، «۲۰۰۰»، «۳۰۰۰» و «۴۰۰۰» معروف است.

کابینه رژیم صهیونیستی همچنین به خاطر سوء مدیریت در مقابله با شیوع ویروس کرونا، زیر تیغ تیز انتقادات شدید ساکنان سرزمین‌های اشغالی قرار دارد، بطوری که این رژیم در مقایسه با جمعیت، یکی از بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا را در جهان داراست.

درحالی که نرخ بیکاری در فوریه (دی/ بهمن ۹۸) حدود تنها ۳.۴ درصد بوده است، اما این میزان اینک در سایه کاهش کمک‌های اجتماعی و مشکلات شدید اقتصادی ساکنان از ۲۰ درصد در سرزمین‌های اشغالی فراتر رفته است.

ابراز نگرانی نسبت به سرعت شیوع لجام گسیخته کرونا در سرزمین های اشغالی ادامه دارد و برخی شخصیت‌ها و احزاب اپوزیسیون، دولت را متهم می‌کنند در مهار کردن این پدیده ناتوان مانده و شمار زیادی از تدابیری که به اجرا گذاشته شده، اشتباه بوده است.

نظرات

نظر خود را بگذارید