واکسن چینی کرونا عوارض جانبی ندارد
واکسن کووید۱۹ که در شرکت چینی «کان سینو» تولید شده به داوطلبان در روسیه تزریق شده و در آنها هیچ عارضه جانبی مشاهده نشده است.

داوطلبان شرکت کننده در آزمایش بالینی یک واکسن کووید ۱۹ چینی در روسیه، هیچ عوارضی از تزریق آن را گزارش نکرده‌اند.

روسیه ماه قبل اجازه داد مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن کووید ۱۹ که در شرکت «کان سینو» و زیرمجموعه تحقیقاتی ارتش چین توسعه یافته در این کشور انجام شود. در همین راستا شرکت داروسازی «پتروواکس» اعلام کرد بیش از ۳۰ هزار درخواست برای شرکت در این آزمایش بالینی دریافت کرده است.

شرکت پتروواکس در بیانیه‌ای اعلام کرد: وضعیت سلامت داوطلبان آزمایش بالینی واکسن کرونای چینی خوب است. در هیچیک از آنها عارضه جانبی مشاهده نشده است.

پیش بینی می‌شود در بدن داوطلبانی که واکسن را دریافت کرده‌اند یک آنتی بادی سلولی تولید شود که در حقیقت واکنش سیستم ایمنی بدن انسان به کووید ۱۹ است.

شرکت کنندگان در آزمایش بالینی این واکسن چینی به مدت یک ماه تحت نظر مستقیم پزشکان باقی می‌مانند. به گفته شرکت روسی پتروواکس نتایج اولیه این واکسن احتمالاً در ماه نوامبر مشخص می‌شود.

در صورتیکه روسیه این واکسن کووید ۱۹ چینی را تایید کند، پتروواکس می‌تواند در ۲۰۲۰ میلادی ماهانه ۴ میلیون و در ۲۰۲۱ میلادی ماهانه ۱۰ میلیون دوز از آن را تولید کند.

نظرات

نظر خود را بگذارید