مهدهای کودک نباید بازگشایی شوند/ با متخلفان برخورد می‌شود
با وجود بازگشایی بعضی کسب و کارها و مکان‌های عمومی، حضور کودکان در مهدهای کودک غیرقانونی است و با متخلفان برخورد می‌شود.

سعید بابایی مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور درباره بازگشایی مهدهای کودک گفت: مهدهای کودک جزء اولین گروه هایی بود که با شیوع کرونا تعطیلی آنها اعلام شد و به لحاظ اقتصادی آسیب دید.

 

وی ادامه داد: با بررسی های انجام شده در ستاد ملی مقابله با کرونا و کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار سازمان بهزیستی کشور تصمیم گرفته شد که مهدها فقط برای ثبت نام والدین، بدون حضور کودکان و با رعایت مسائل بهداشتی باز شوند.

 

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی با اشاره به بخشنامه سازمان بهزیستی کشور درباره نحوه بازگشایی مهدهای کودک خاطرنشان کرد: حضور مدیر و مسئول فنی مهدهای کودک از تاریخ ابلاغ بخشنامه در مهدکودک برای انجام ضدعفونی کردن مهدکودک، ایجاد تمهیدات بهداشتی لازم، هماهنگی ارائه آموزش های مجازی، آغاز ثبت نام سال جدید و آموزش پرسنل قبل از بازگشایی امکان پذیر است. 

 

بابایی خاطرنشان کرد: همچنین در صورت لزوم کارمندان می توانند جهت انجام امور اداری با حداکثر دو سوم نیروی اداری خدمات فوق را انجام دهند. رعایت فاصله فیزیکی، تهویه هوای اتاق و نوبت دهی باید به گونه ای انجام شود که از ازدحام افراد در فضای بسته جلوگیری شود.

 

وی با بیان اینکه کارکنان همگی مجهز به ماسک و دستکش بوده و باید نحوه استفاده از آن را به درستی فراگرفته باشند، تصریح کرد: باید مواد ضدعفونی کننده دست در اختیار مراجعان و کارکنان مهدکودک قرار بگیرد.همچنین به دلیل خطرات جانی ناشی از بیماری کووید ۱۹ مهدهای کودک به هیچ وجه مجاز به پذیرش کودک نیستند و در صورت تخلف از این امر، بهزیستی استان و شهرستان با آنها قاطعانه برخورد خواهند کرد. بدیهی است بخشنامه های چگونگی پذیرش کودکان در صورت ابلاغ ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از طریق همین کمیته به استانها اعلام خواهد شد.

 

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی تاکید کرد: مهدها جهت آغاز پروسه ثبت نام بازگشایی می شوند و بازگشایی جهت پذیرش کودکان نیاز به مجوز ستاد ملی کرونا دارد.

نظرات

نظر خود را بگذارید