کمک نویسنده «هری پاتر» در دوران کرونا
جی. کی. رولینگ یک میلیون پوند برای کمک به افراد بی‌خانمان و کسانی که در دوران شیوع کرونا متحمل خشونت خانگی شده‌اند، اهدا می‌کند.

جی. کی. رولینگ خالق مجموعه داستان‌های «هری پاتر» با اعلام خبر همکاری مالی‌اش با دو خیریه بیان کرد، این کمک مالی برای یاری رساندن به برخی از افرادی که در دوران شیوع کرونا و قرنطینه بیشترین آسیب را دیده‌اند، صرف خواهد شد.

 

این نویسنده بریتانیایی روز شنبه با انتشار پستی در صفحه توئیتر خود نوشت: «امروز بیست و دومین سالگرد «نبرد هاگوارتز» است، اما می‌خواهم صادق باشم و بگویم فکر می‌کنم امروز موقعیت مناسبی برای حرف زدن درباره مرگ شخصیت‌های داستانی نیست. این روزها افراد بسیار زیادی عزیزان‌شان را از دست می‌دهند، بنابراین در سالگرد پیروزی نبردی در دنیای جادویی، من به افرادی فکر می‌کنم که خارج از خانه مشغول فعالیت هستند تا از جان ما حفاظت کنند. در جریان این بحران نیز همچون سایر بحران‌ها، فقیرترین و آسیب‌پذیرترین قشر جامعه با بیشترین صدمه‌ها مواجه می‌شوند، بنابراین برای گرامی‌داشت «نبرد هاگوارتز» من کمک مالی به مبلغ یک میلیون پوند را اهدا خواهم کرد که نیمی از آن به خیریه «کرایسیس» که به کمک افراد بی‌خانمان در طول شیوع کرونا می‌پردازد، اختصاص خواهد یافت و و از آن‌جایی که آمار خشونت خانگی در دوران قرنطینه به طرز تاسف‌باری با افزایش مواجه شده است، نیم دیگر از آن را به خیریه «رفیوج» اهدا می‌کنم.»

 

این نویسنده چندی پیش اعلام کرده بود پس از ابتلا به ویروس کرونا، کاملا بهبود یافته است. مجموعه کتاب‌های «هری پاتر» در  زمان انتشارشان به پدیده‌ای بی‌سابقه در ادبیات کودک تبدیل شدند و بیش از ۵۰۰ میلیون نسخه از آن‌ها به ۸۰ زبان فروخته شده‌اند.

نظرات

نظر خود را بگذارید