خشکسالی ده ساله در یکی از پرباران‌ترین مناطق ایران
سرپرست هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص کاهش بارندگی‌ها در این منطقه گفت: کمتر از پنج ماه دیگر تا پایان فصل زراعی سال جاری باقی مانده و بارش‌ها در این استان همچنان با کاهش مواجه است.

استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های جنوبی غربی کشور است که در ارتفاعات زاگرس قرار دارد. این استان به واسط شرایط توپوگرافی یکی از پر بارش ترین مناطق کشور در گذشته بوده است.

 

رودخانه‌های مهمی همچون کارون، زاینده رود و دز از این استان سرچشمه می‌گیرند و این استان تأمین کننده آب بسیاری از شهرها و روستاهای کشور است. حدود ۱۰ سالی است که بارش‌ها در این استان کاهش یافته است و خشکسالی مشکلات بسیاری در این استان ایجاد کرده است.

 

بارندگی‌ها همچنان در این استان با کاهش مواجه هستند و مشکلات خشکسالی و کم آبی در این استان ادامه دارد. سرپرست هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص کاهش بارندگی‌ها گفت: کمتر از پنج ماه دیگر تا پایان فصل زراعی سال جاری باقی مانده است و بارش‌ها در این استان همچنان با کاهش مواجه است.

 

مهران چراغ پور بیان کرد: میزان بارندگی سال زراعی جاری چهارمحال و بختیاری نسبت به میانگین سال زراعی گذشته ۳۶ درصد کاهش بارندگی دارد.

 

وی عنوان کرد: میزان بارندگی سال زراعی جاری چهارمحال و بختیاری نسبت به میانگین بلند مدت دوره مشابه هفت درصد کاهش بارندگی دارد.

 

سرپرست هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: میزان بارندگی سال زراعی جاری چهارمحال و بختیاری نسبت به سال زراعی کامل ۱۰ درصد کاهش بارندگی دارد.

نظرات

نظر خود را بگذارید