خبرهای خوش برای جویندگان کار/ سامانه ملی اشتغال ایرانیان به راه افتاد
به دنبال راه‌اندازی سامانه ملی اشتغال ایرانیان، اطلاعات شغلی، تحصیلی و مهارتی همه شاغلان، بیکاران و افراد جویای کار در سامانه ثبت و زمینه ایجاد فرصتهای شغلی مناسب فراهم می‌شود.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به موجب بند ۴ سیاست‌های اشتغال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، سامانه ملی اطلاعات شغلی را راه اندازی کرده است. این سامانه با هدف شناسایی و رصد تغییر و تحولات بازار کار ایجاد شده و امکان ثبت اطلاعات شغلی شاغلان و بیکاران و ایجاد فرصتهای شغلی برای کارجویان را فراهم می کند.

 

برابر اعلام معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی سامانه ملی اطلاعات شغلی به منظور ایجاد نظام جامع اطلاعات بازار کار شده و علاوه بر فراهم کردن بستر فرصتهای شغلی مناسب در کمترین زمان ممکن برای افراد جویای کار و نیروهای کار ساده، ماهر و متخصص،  خدمات قابل توجهی را در اختیار مردم و سیاستگذاران قرار می‌دهد.

 

با ثبت و بارگذاری وضعیت شغلی افراد در این سامانه، اطلاعات در اختیار کارفرمایان و کارجویان و سیاستگذاران کشور قرار گرفته و از این طریق تدوین راهبردها و سیاستهای اشتغال کشور به بهترین شکل صورت می‌پذیرد.

نظرات

نظر خود را بگذارید