هنرمندان در تنگنا/ وضعیت مبهم هنرهای تجسمی
کامبیز درم‌بخش کاریکاتوریست با اشاره به وضعیت سخت زندگی هنرمندان در دوران کرونا، تاکید کرد شرایط برای ادامه حیات هنرهای تجسمی دشوار شده است.

کامبیز درم‌بخش با اشاره به وضعیت معیشتی هنرمندان در ایام کرونا، اظهار کرد: الان که گالری‌ها تعطیل شده و کسانی که کار می‌خریدند زیاد رغبتی نشان نمی‌دهند، همه ما در حالتی از بلاتکلیفی قرار گرفته‌ایم‌.

 

این هنرمند کاریکاتوریست که این روزها مجموعه‌ای از آثارش را به صورت آنلاین منتشر می‌کند، درباره اینکه چقدر هنرهای تجسمی تحت تاثیر جریان شیوع ویروس کرونا قرار می‌گیرد، اظهار کرد: در همین مدت نیز آثاری خلق شده است که مربوط به همین روزگار است و من نیز از اولین کسانی بودم که در این زمینه شروع به کار کردم.

 

او ادامه داد:  به هرحال این روزها دورانی است که در آینده ثبت می‌شود. ممکن است این آثار را هم کسی نخرد و ما نیز با هدف فروش آنها را خلق نمی‌کنیم، اما موقعیتی است که باید حتما ثبت شود و به نوعی تاریخ‌نگاری محسوب می‌شود. 

 

این هنرمند پیشکسوت خاطرنشان کرد: در این میان مساله‌ای که مهم است و هیچ کسی تاکنون چندان توجهی به آن نکرده وضعیت معیشتی هنرمندان است. به هر حال تمام هنرمندان به غیر از آن چند نفری که پولدارند، سایرین بی‌پول هستند، به کار احتیاج دارند و متاسفانه از جایی هم حقوق نمی‌گیرند. در این میان الان که گالری‌ها تعطیل شده و کسانی که کار می‌خریدند زیاد رغبتی نشان نمی‌دهند، همه ما در حالتی از بلاتکلیفی قرار گرفته‌ایم‌. 

 

درم‌بخش یادآور شد: هنرمند فقط شامل هنرهای تجسمی نمی‌شود و شامل میلیون‌ها نفری می‌شود که هر کدام به نوعی به واسطه رشته‌هایی همچون موسیقی، تئاتر، سینما نویسندگی، روزنامه‌نگاری و ... ارتزاق می‌کنند و الان بلاتکلیف هستند و نمی‌دانند در آینده چه می‌شود. این مشکلی است که تاکنون کسی به نه به آن اشاره‌ای کرده و نه کسی هم جوابی درباره آن داده و تصمیمی هم گرفته نشده است؛ به هر حال فعلا مجبوریم صبر کنیم. 

نظرات

نظر خود را بگذارید