برای والیبالیست ها «کف» قرارداد تعیین شد/ پایان دوران ستاره‌ سالاری؟
برای بازیکنان لیگ دسته یک والیبال کف پرداختی تعیین شده است که بر اساس آئین‌نامه جدید، کف قرارداد برابر با شش‌ماه حقوق تعیین شده از سوی شورای عالی کار است.

نشست نمایندگان مرحله پلی‌آف لیگ دسته یک سال ۹۸ برای تعیین تکلیف دو تیم صعود کننده این رقابت‌ها به لیگ برتر سال ۹۹ امروز (یکشنبه) به ریاست دکتر داورزنی برگزار شد.
 

در این نشست وحید مرادی مشاور عالی فدراسیون، میلاد تقوی سرپرست دبیری، شهرام عظمی سرپرست و نادر انصاری دبیر کمیته رویدادها و مسابقات فدراسیون والیبال و نمایندگان هشت باشگاه شورا و شهرداری قزوین، افق قم، شهروند نکا، پاس گرگان، شهرداری جوان ارومیه، کیمیاگر تهران، فرش گل‌نقش آران و بیدگل و هورسان رامسر حضور داشتند.
 

سرپرست کمیته رویدادها و مسابقات فدراسیون والیبال در این نشست، گفت: باتوجه به تماس باشگاه‌ها، تصمیم به برگزاری این نشست گرفته شد تا برای تعیین تکلیف لیگ دسته یک، تصمیم جداگانه‌ای گرفته شود.
 

شهرام عظیمی با یادآوری شرایط ویروس کرونا در ایران و جهان، گفت: برای تعیین دو تیم صعود کننده به لیگ برتر سال ۹۹، باید از نظرات نمایندگان باشگاه‌های شرکت کننده در مرحله پلی‌آف این رقابت ها استفاده کنیم تا پرونده این مسابقات را ببندیم.
 

وی با بیان این که یکی از دغدغه‌های کمیته رویدادها و مسابقات حمایت از بازیکنان در لیگ‌های پیش رو است، گفت: برای بازیکنان لیگ دسته یک کف پرداختی تعیین شده است که بر اساس آئین‌نامه جدید، کف قرارداد برابر با شش‌ماه حقوق تعیین شده از سوی شورای عالی کار است.
 

سرپرست کمیته رویدادها و مسابقات افزود: تلاش بر این است که لیگ‌های سال ۹۹ مناسب‌تر از سال‌های قبل برگزار شود و به همین دلیل برگزاری یک مسابقه در هفته در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این که امکان سنجی خواهیم داشت که تیم‌هایی که توانایی لازم برای حضور در لیگ‌ها را دارند، در مسابقات شرکت کنند، گفت: امیدوارم لیگی پویا در پیش رو داشته باشیم.

سرپرست دبیری فدراسیون والیبال نیز در این نشست، گفت: درباره لیگ برتر و لیگ دسته یک پیشنهاداتی مطرح شده و نیاز به اعلام نظر باشگاه‌ها بود و به همین دلیل از نمایندگان دعوت کردیم در این نشست شرکت کنند.
 

میلاد تقوی با تاکید بر این که شرایط شرکت در لیگ برتر و لیگ دسته یک امسال سخت‌تر از سال‌های قبل است، گفت: بحث حداقل قراردادها امسال مطرح است و موضوع ۱۰ درصد پرداخت بازیکنان نیز باید قبل از قرعه‌کشی لیگ‌ها حل شود.
 

وی ادامه داد: نگاه فدراسیون در گذشته به لیگ یک، کمک به رشد و توسعه این رشته ورزشی بوده است، اما امسال با رعایت قوانین جدید، کیفیت لیگ دسته یک افزایش خواهد یافت.
 

دور مقدماتی بیست و هشتمین دوره مسابقات والیبال باشگاه‌های مردان دسته یک کشور در سال ۹۸ از ۱۱ آذرماه با حضور ۱۸ تیم در دو گروه مقدماتی آغاز شد.
 

پس از پایان مرحله مقدماتی، تیم‌های شورا و شهرداری قزوین، افق قم، شهروند نکا، پاس گرگان، شهرداری جوان ارومیه، کیمیاگر تهران، فرش گل‌نقش آران و بیدگل و هورسان رامسر، به مرحله پلی‌آف صعود کردند.
 

بازی رفت مرحله نخست پلی‌آف مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های دسته یک سال ۹۸ مردان ایران، جام سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، روزهای ۲۸ و ۳۰ بهمن‌ماه در شهرهای قزوین، رامسر، قم و ارومیه برگزار شد و تیم‌های افق قم، هورسان رامسر، شورا و شهرداری قزوین و شهرداری جوان ارومیه از سد حریفان خود گذشتند، اما به دلیل شیوع و گسترش ویروس کرونا، برگزاری ادامه این مسابقات لغو شد.
 

با توجه به این که دو تیم قهرمان و نایب قهرمان لیگ دسته یک سال ۹۸ جواز حضور در لیگ برتر سال ۹۹ را به دست می‌آورند، نشست امروز برای تعیین دو تیم صعود کننده به لیگ برتر برگزار و مقرر شد کمیته رویدادها و مسابقات پس از جمع‌بندی نقطه نظرات شرکت کنندگان و با توجه به سه پیشنهاد «برنده دیدار نخست پلی آف»، «تیم اول دو گروه مقدماتی» و «تیم‌هایی که از نظر تعداد برد و امتیاز در شرایط بالاتری قراردارند»، دو تیم صعود کننده به لیگ برتر را معرفی کنند.

نظرات

نظر خود را بگذارید